8 kleine kruimeltaartjes | Met peer | Baksels!

Hallo allemaal,

Je kent ze wel denk ik de verpakkingen van Koopmans!
Ik kocht deze ook weer eens een keertje en dacht ik ga er lekkere kersen kruimeltaartjes van maken.

Koopmans2

Ja, maar in je titel staat MET PEER!

Dat klopt,…

Koopmans1

Alles stond klaar om ze met kers te maken, maar ik besefte dat mijn oudste zoon geen kersen lust of het niet zo lekker vind.
En ja appels had ik weer niet in huis. Maar wel peren.
En ik dacht waarom om ook niet. Wat is er mis mee? Zou het lukken?

Koopmans3

De beschrijving staat erop voor twee versies Appel of Kers! Ik hou dit keer een beetje de appel versie maar aan.
En dus begon ik twee grote peren te schillen (opletten en goed mijn handen wassen nadien – allergie).

Koopmans4

De peren die ik kocht waren nog wat hard, dat is wel fijn, zo heb je straks ook nog een beetje bite in je fruit.

Koopmans5

Stap voor stap volgde ik de instructies, maar heb het wel aangepast. Zo heb ik geen rozijnen toegevoegd, omdat ik dit niet bij de peer vond passen.

Ik heb bij het mengsel een beetje honing toegevoegd.

Koopmans6

Het kruimeldeeg maken vond ik nog het lastigste omdat ik niet echt het gevoel had dat dit mooi kruimelig werd, ik had het grover verwacht.
Maar goed, na nog wat extra boter erbij ging het beter.

Koopmans7

En voor de bodem moest het toch weer aangedrukt worden, dus no problemo.

Koopmans8

De peren op de bodem en daarna weer een kruimellaagje er bovenop! Het zag er zo al uit om op te eten, maar ik moest nog even geduld hebben, want het moest nog 25-30 minuutjes in de oven!

Koopmans9

En voila,… kind kan bakken!
En dit zag er weer o zo gemakkelijk uit. Altijd handig als je niks in huis hebt en je visite verwacht. En ik denk dat we met alle fruitsoorten wel een leuke vulling kunnen maken, alleen even opletten natuurlijk dat je fruit niet te rijp is.

Koopmans10

Na het eten serveerde ik deze kruimelgebakjes als dessert bij het avondeten en mijn jongste zoon (puber en in de groei) was nog toe aan een tweede. Hij vond ze zo lekker met deze peren variant, dat ik ze nog een keer ga maken.

Ook mijn oudste kreeg even later een lekker gebakje voor zijn neus en die was ook verrast door de lekkere smaak!

Koopmans11Probeer het eens uit!
En heb je geen Koopmans in huis?
Hier is het meest eenvoudige recept voor kruimeldeeg!

4-pak-taartvormpjes-80854201-productzoom_rd-794106744

Ingrediënten
225 gram bloem
125 gram boter, kamertemperatuur in blokjes gesneden
90 gram suiker (of zoetstof gebruiken).

Voeg alles bij elkaar en meng het met je handen tot een kruimelig deeg.
Pak nu cupcake vormpjes (12) of mini taartvormpjes (8).
Maak ook hier weer eerst een bodem 2/3 deeg. Leg daar je vulling op (2 appels/peer met kaneel besprenkeld, een half geklopt ei, suiker/zoetstof mengsel of kersen uit pot (uitgelekt) eventueel met een paar druppels rum besprenkeld 🙂 ).
En maak ook hier met de rest van je deeg een dakje met kruimels!

Ook dit bak je af in de oven op 160 graden (hete lucht) 175 graden (electrisch) 3-4 stand (gas) in 30 minuten.

Succes!

Liefs Son!

 

 

7 thoughts on “8 kleine kruimeltaartjes | Met peer | Baksels!

  1. Dit ziet er mooi en lekker uit zeg! Leuk om het eens met peren in plaats van appels te maken, dat geeft het en wat andere smaak. Ik denk ook meteen aan rabarber, volgens mij is dat ook een heerlijke combi!

Geef een reactie

