Alverde | Natuurcosmetica | Lippenbalsem Calendula

Hallo allemaal,

Vandaag review ik een lippenbalsem van Alverde. Deze cosmetica lijn word in Duitsland verkocht bij de DM.
En aangezien ik er redelijk vaak kom, neem ik daar ook veel cosmetica mee.

Ivm allergie kijk ik toch wel uit met wat ik koop. En ik ben me er steeds meer bewust van het worden wat er allemaal in cosmetica zit.
Nu ben ik heel slecht in natuur- en scheikunde en vraag me niet wat alles betekend (lang leve Google). Maar als ik twijfel zoek ik het even op!

Alverde1

Lees hier meer over mijn bevindingen.

Alverde

Alverde Naturkosmetik is uitgeroepen tot ‘Green Brand Germany 2012/13. Onafhankelijke testen en onderzoek vormen de basis van deze awarduitreiking. Alverde Naturkosmetik is compleet doorgelicht op verschillende aspecten, zoals eco-design, de winning en het transport van grondstoffen, productie, verpakking en distributie.

Het is een natuurcosmetica (huis)merk, vrij van synthetische geur-, kleur en conserveringsstoffen. Wil je meer te weten komen, kijk dan op de website www.alverde.de.

Alverde2

Op de verpakking lees ik af dat mijn lippenbalsem Jojoba, Tarwekiemolie en Calendula bevat.
Wist je dat jojoba-olie een ontstekingsremmende werking heeft?
Wist je dat Tarwekiemen de beste bron zijn van vitamine E. Tarwekiem is daarnaast een geconcentreerde bron van vitamine B-complex, ijzer, fosfor, spoorelementen, oliën en essentiële vetzuren en van natuurlijk oestrogeen.
En wist je dat Calendula helpt littekenvorming te verminderen en wordt vaak gebruikt als eerste hulpmiddel bij schaafwonden, brandwonden en snijwonden.

Allemaal stuk voor stuk wondertjes om je huid te herstellen. Ik ben heel benieuwd.
Mijn lippen zijn in de herfst al droog en hebben zelfs de neiging tot scheuren (dan krijg ik een diepe snede aan de binnenkant die zeer pijnlijk is).
En ja dan wil je graag iets proberen wat werkt.

Alverde4

De inhoud is 4,8 gram en het zit verpakt in de gebruikelijke houders van lipbalsems.
Het voelt lekker vettig aan (maar ook niet te hoor!).

Alverde5

Zonder balsem zijn mijn lippen niet kurk droog maar ik voel wel de bekende velletjes.
En nee die moet je niet weghalen, maar met rust laten.
Kijk voor ons 40 plussers is het zeer zeker van belang om ook onze lippen goed te verzorgen.
Je wilt niet dat je lippen nog rimpeliger worden en hydrateren is zo belangrijk.
Vanaf nu ben ik heel braaf aan het smeren gegaan en elke avond (in de nacht hersteld je huid het beste) doe ik Alverde Lippenbalsem op.

Alverde6

Met de balsem zien ze er nu veel beter uit en ik heb totaal geen velletjes meer. De rimpels zijn naar mijn mening ook minder geworden.
Ik vind het voor de prijs van 1,19 (ik heb dit online even opgezocht) zeer zeker een aanrader.
Zacht, gevoed en minder rimpelig, welke 40 plusvrouw (en alle andere dames/girls) wil dat nou niet?

Ik koop de volgende ronde eentje extra, want ik blijf nu trouw smeren!

Ik hoop dat ik jullie een fijne review heb kunnen geven en als je er eentje wilt hebben.
Het past in een foam envelop en zal niet meer dan 3 postzegels denk ik kosten!
Ik ben bereid om dit voor mijn lezeressen mee te nemen!

Liefs
Son!

4 thoughts on “Alverde | Natuurcosmetica | Lippenbalsem Calendula

Geef een reactie

