DIY | Maak je eigen Memobord, kaartenhanger of…

 

Verjaardagscadeau!

Toos1

Vandaag laat ik jullie zien wat ik gemaakt heb voor mijn schoonmoeder die recent jarig was.
Ik haalde alle spullen bij de Action, dus is het nog betaalbaar ook.

Wat ik gemaakt heb?

Memo-houder
Kerstkaarten houder
Receptenhouder…

Geef het een naam, want jij maakt het nu zelf!

 (Excuus voor de foto’s, deze zijn wat minder)

Bij de Action…
Daar kocht ik een plat bordje met een koordje erdoor.
Deze was al voorzien van een tekst en daar had ik niet zoveel zin in.
Vond het weer zo’n standaard iets.

Dus even ontvet en hup mijn Gesso erop.
Dit deed ik in twee lagen (de tekst scheen nog behoorlijk door).

Toos2

Om het een used look te geven deed ik een zwarte verf op een spons en depte dit erop.
Ik bleef ongeveer 2 cm van de rand af.

Toos4

Ik kocht ook wasknijpertjes (al een tijd geleden, weet je nog mijn Vlinder bord dat ik maakte?)…
Hierop lijmde ik houten blaadjes die ik ook bij de Action kocht. Het lijmen deed ik met een Bison lijm.

8710439008899_Bison_Watervaste_Constructielijm_D4_-_Bruis_-_Flacon_750gr._

Deze lijm droogt iets gelig op, dus let erop dat je niet te ruim lijmt!

Ik kocht ook letters bij de Action en nog hartjes, lint en dit gebruikte ik verder nog in mijn cadeau.

Toos3

Omdat mijn schoonvader dus Piet (Pieter) heet en mijn schoonmoeder Toos leek het me wel leuk om het te personaliseren.

Toos5

De knijpers met blaadjes of hartje wat jij leuk vind lijmde ik vast aan mijn bord. Dit heb ik een dag laten drogen, zo ook de andere decoratie.
Ik knipte twee gelijke linten en 1 die wat afwijkt, zo krijg je een speels bord.

Aan de linten maakte ik nog meer knijpers vast en nu is het dan klaar om te gebruiken als memo-houder.
En nu met de kerst kun je dit ook leuk als kerstkaartenhouder gebruiken.
Maak het dan ipv blaadjes en hartjes met sterren of rendiertjes…

Het cadeau werd door mijn schoonmoeder echt gewaardeerd en ze was heel blij met dit zelfgemaakte cadeau.

Alles bij elkaar heeft het ongeveer 5 euro gekost. En dus past dit leuk in ieders budget.

Veel knutselplezier!
Liefs Son!

Toos6

2 thoughts on “DIY | Maak je eigen Memobord, kaartenhanger of…

Geef een reactie

