Muziek TAG | Ik beantwoord ze graag…

Hallo daar ben ik weer, dit keer met een extra artikel!

Ik deed de muziek tag. Ik werd hiertoe gedwongen!!! Nee joh, ik vind het supergaaf dat Pippi (Ellen van Meducijn.nl) mij genoemd heeft omdat we samen toch wel ook een muziek passie delen.

Ik vind het wel spannend hoor.
Nu moet ik dus kiezen en ik kan nooit kiezen, want alle muziek is toch wel mooi (nou ja, alle?)

Wat is je favoriete artiest/band van dit moment?
Ik luister nu bijna elke dag naar LORDE. Vooral het album Pure Heroïne is geweldig.
Ik heb best een aparte muzieksmaak en niet iedereen kan het waarderen.
Het nummer op dit album Ribs heeft een opzwepend karakter.
Haar lyrics hebben ook een boodschap.

This dream isn’t feeling sweet
We’re reeling through the midnight streets
And I’ve never felt more alone
Feels so scary getting old

Een ander nummer is The Love Club. Ook weer een prachtig nummer, heel divers.

Lorde_-_The_Love_Club_Album_Download

Welke artiest/band zal je altijd goed blijven vinden?

Sinead O’Connor… man ik ben zo gek op haar nummers. Helaas vind mijn man het janknummers… maar dat boeit me niet, hij naar het werk ik lekker mee lallen!
Ik draai haar nummers al vanaf het eerste album dat ze uitbracht in 1987.
Het nummer Troy was zo vernieuwend voor mij. In die tijd had ik enorm veel behoefte om me te kunnen uiten, waar ik in mijn “normale” leven niet aan toe kwam.
In dit nummer kon ik heerlijk mijn agressie kwijt.

Sinead

Op het album Theology na heb ik alle albums van Sinead.

Wat is voor jou het beste nummer dat ooit gemaakt is?
Het nummer The Rose van Bette Midler.
Hou jij het droog bij dit nummer? Ik niet…

Liebovitz The Rose

When the night has been to lonely
and the road has been to long,
and you think that love is only
for the lucky and the strong,
just remember in the winter
far beneath the bitter snow
lies the seed that with the sun’s love
in the spring becomes the rose.

Wat is het meest beschamende nummer dat je in je afspeellijsten hebt staan?

Ik vond het vroeger stom om nummers te draaien van Dolly Parton.
Ik schaamde me er wel eens voor. Maar nu durf ik rustig te zeggen dat ik het heel mooi vind. En datzelfde gold voor de The Carpenters.

Van deze twee artiesten heb ik ook een nummer dat ik heel speciaal vind.
Van Dolly Parton is dat D.E.V.O.R.C.E. KLIK 

Van de The Carpenters is dat calling occupants of interplanetary craft

TheCarpenters-CallingOccupantsOfInterplanetaryCraft

Hoe fout, maar iedereen heeft toch wel een nummer dat je eigenlijk best mooi vind, maar er niet voor uit durft te komen!

Wat is de top vijf van de meest gespeelde nummers in je afspeellijsten?
– Jessie J: Masterpiece
– Sinead O’Connor: 8 good reasons
– Within Temptation: What have you done
– Zee Avi: Concrete Wall
– The Prodogy: Voodoo People (heerlijk tijdens het poetsen)

Wat vind je het beste album ooit gemaakt?
Dit vind ik echt zo moeilijk. Ik vind zoveel mooi. Maar als ik een keuze moet maken blijf ik toch bij SInead O’Connor en dan zeg ik Universal Mother.
Het nummer: My Darling Child is zo mooi dat ik bij de eerste muzieknoten al begin te huilen.

Wat vind je de mooiste albumcover ooit gemaakt?
Daar hoef ik niet over na te denken: Prince! Around the world in one day.

51tXPlFO4EL

Wat vind je het mooiste nummer voor een soundtrack dat ooit gemaakt is?
Ook hier heb ik meteen het nummer van in mijn hoofd. Queen voor Highlander: A kind of Magic. Op dit album staat nog een ander nummer dat ik gekozen heb om te draaien bij mijn crematie. Who wants to live for ever.

Wat is het eerste concert waar je ooit heen ging?
Ben ik heel sneu als ik zeg dat ik vroeger als tiener nooit een concert heb bezocht?
En dat ik nog steeds zit te wachten op mijn echte eerste…
Ja ik ben wel naar Marco Borsato geweest op uitnodiging van een vriendin, maar dit was nou niet dat ik een gat in de lucht sprong (was wel gezellig dat wel).
Ik wil nog zo graag naar Sinead O’Connor, de laatste helaas gemist.

Wat is het beste concert waar je ooit geweest bent?
Zie hierboven… 😦

Wat vind je de mooiste quote uit een nummer?
Eigenlijk is het geen nummer maar een intro van een Album van Within Temptation: Why not me… Someone has to take a stand against evil. Why should it not be me?

Bespeel je muziekinstrumenten?
Ja, ik heb moeten stoppen met balletles, omdat mijn vader vond dat muziek belangrijker was. En dus omdat mijn zus muziek leerde moest ik dat ook. Ik baalde… Maar ik heb dus daarna nog een Alt fluit leren bespelen en een 1e graat daarin behaald. Ik kan een beetje piano spelen. Het liefste had ik daarna drumlessen genomen. Leek me altijd zo gaaf.
Recent bij mijn muziektherapie kwam ik er pas achter dat dit veel te “overwhelming” is.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Heb jij een speciaal liedje met bepaalde mensen?
Ik heb meerder nummer samen met mensen. Zo heb ik met mijn tweelingszus toch wel Sheila E en Prince grijs gedraaid. Onze buurman zal vroeger wel met zijn vingers in de oren hebben gezeten bij het horen van dit nummer:  A Love Bizar. (Ik draai hem nu ook even lekker hard)
En dan met ons trouwen hebben mijn man en ik een nummer gedraaid van Vangelis.
The Tao of Love, omdat we ook in een Oosters thema zijn getrouwd.

20121201_154726

Is je muzieksmaak over de jaren veranderd?
Nee niet echt, ik heb zoveel meer moois qua muziek.
Ik wil zeggen dat ik ook van Pink hou, maar ook nummers van Art of Noise blijf ik draaien.
En het mooiste klassieke stuk dat ik ken is toch wel The Nutcracker (als je de film ooit gezien hebt, dan kun je bij de stukken ook de beelden zien, zo gaaf).

Klik hier de FILM, aanrader voor de kerst (of zoek hem in betere kwaliteit).

Ik hoop dat jullie mij door mijn muziek keuze ook wat beter hebben leren kennen en de ziel die ik in muziek leg, het uiten, de emoties… die zijn puur.

Ik tag Mandy van http://mandybos.blogspot.nl/ om deze muziek tag ook op haar blog te plaatsen! Have fun!

6 thoughts on “Muziek TAG | Ik beantwoord ze graag…

  1. Wat een leuke tag!
    We hebben dezelfde smaak qua muziek!
    Was je niet naar het nsj geweest afgelopen zomer?
    Daar trad nl sheila e. op 😉
    Sinead zing ook super goed.
    Heerlijk die muziek waar je een traantje mag laten…..

  2. Je hebt er veel werk van gemaakt! Erg leuk om te lezen, want er kwamen weer heel wat herinneringen naar boven: het Prince concert in de Kuip (met of zonder Sheila E.?), de Carpenters met hun fijne meezingers en het synthesizergedoe van The Art of Noise……..

  3. nothing compares to you van Sinead heb ik grijs gedraaid en Prince met Sheila E…a love bizar ook, mijn favoriet is toch wel Queen en dan echt al hun nummers, leuke tag hoor Sonja 😉

Geef een reactie

