Fijne feestdagen | Kerstgroet

Hallo allemaal,

Met de kerst- en feestdagen post ik geen artikelen.
Dit om jullie niet verplicht te laten voelen om bij mij op bezoek te komen. Ik denk ook dat er vele leukere dingen bij jullie thuis te doen zijn.
Denk aan cadeautjes uitpakken en heerlijk eten (dit kan voor mij al een zak patat zijn hoor!) en samen zijn.

Kerstsmall
In deze post laat ik wat oude kerstkaarten zien die ik verstuurd heb.

1e kerstdag

Ik pak op eerste kerstdag samen met mijn man en zoontje Yuri de pakjes uit die onze kerstman voor ons gekocht heeft. Ik duim heel hard dat mijn grootste wens er bij zit! Als de kerstman goed geluisterd heeft, dan weet hij dat ondertussen wel!
Daarna bakken we worstenbroodjes en gaan we denk ik gezellig wat aan rommelen.
Tegen de middag lopen we naar mijn moeder, doe woont echt bijna bij mij om de hoek.

Dan komen mijn zusjes en neefjes en nichtjes (mits ze niet naar de vrijer zijn).
Maar we gaan in ieder geval weer wat kletsen en of een spel doen.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA
In de avond haalt mijn man Chinees. Ja, we gaan niet moeilijk doen met allemaal liflafjes en tralala toelie… want we hebben er eerlijk gezegd allemaal een beetje zat van. Dus opperde mijn man dit idee. Hij is nu wel de sjaak, want hij moet trakteren voor de hele familie!

Tegen tienen zullen we wel op de bank ploffen en wie weet nog een film kijken.

[fruitful_sep]

2e kerstdag

Mijn man gaat samen met onze jongste uit eten bij zijn familie.
Ik ga niet mee… dit door diverse omstandigheden uit het verre verleden (exen) en het feit dat ik me elke keer boos moet maken om een bepaald persoon. Ik kan dat niet meer aan.
(Hier kwam nog een heel stuk geneuzel, maar omdat ik niet te diep wil gaan heb ik het maar weer weggehaald, echte vriendinnen weten wat ik zou hebben geschreven).
Gelukkig kan mijn man dit accepteren. Hij ziet mijn probleem ook wel in, maar een keuze maken is heel moeilijk, die hoeft hij ook niet van mij te maken.

Kerstkaart2004

Goed.
Ik ga met mijn oudste zoon naar mijn zus toe. We hebben al veel voorpret gehad over wat we gaan doen en we hebben besloten om als het niet regent te gaan BBQ onder haar veranda in de tuin. Lijkt me wel lachen… Glühwein erbij en hoppah!
Wat er gaat gebeuren dat zie ik wel… of we halen bij hoosbuien friet! Ook heel lekker en het gaat mij totaal niet om het eten. Ik vind bij kerst het samenzijn het plezier maken veel belangrijker.

Ik heb ondanks dat we gescheiden zijn deze dag, er toch wel veel zin in. Zo kunnen we allemaal genieten en dat is ook de bedoeling!

Ik poch niet graag, kijk eens wat ik heb. Mijn enigste uitspatting in het jaar is een flesje parfum van Thierry Mugler. Dat kost rond de 70 euro en dat is echt pijn in mijn knip (brabants).
Ik rook niet meer en dat heb ik omgezet in make-up en lakken… dus ja als ik dat moet beschrijven als luxe dan klopt dat wel.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Ik sluit af met een van de grappigste foto’s van onze kerst in 2009. Toen Yuri een Stormtrooper helm kreeg van Star Wars. Hij was er zo blij mee.

En hier zie je ook nog onze Franse Bully Basje… 😦

Fijne kerstdagen!

Geniet van al het moois om je heen, hoe klein dan ook!

Heb jij geen kaart gekregen? Dan kan het zijn dat ik je adres niet had. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk mensen te bereiken die me dierbaar zijn!
En ik wens als mijn volgers waar ter wereld dan ook een fijne kerst en een heel gelukkig 2015 toe!

And I wish my followers anywhere in the world a merry Christmas and a very happy 2015
9 thoughts on “Fijne feestdagen | Kerstgroet

  1. Ook voor jullie hele fijne dagen! Bbq met kerst, apart! Lijkt me tof om ook eens te doen, is toch weer eens iets anders…. En begrijpelijk en verstandig dat je niet op het verhaal in gaat, dat gaat niet iedereen wat aan 😉

Geef een reactie

