Ziaja | Dag- & nachtcrème

Wat vliegt de tijd,…

Zo ook de tijd om je huid goed te verzorgen. En neem jij daar je moment voor?
Ik ben jarenlang een slons geweest in mijn routine. Totdat ik een jaar geleden mijn huid liet analyseren bij een huidinstituut en er achter kwam dat ik nu toch wel eens moest gaan kijken naar voedende- en herstellende crèmes. En meer water drinken (dat lukt me helaas nog steeds niet).

Creme1a

Opening Ziaja Store in Den Haag

Recent mocht ik kennis maken met een de verzorgingsproducten van het merk Ziaja.
Vorige maand (november) opende Ziaja haar tweede vestiging in Den Haag. Ik kreeg daarvoor een uitnodiging, echter door omstandigheden kon ik daar niet naar toe.
Ik vond het dan ook super attent dat ik een paar dagen later toch enkele producten ter review kreeg aangeboden.
Vandaag laat ik jullie de eerste producten zien van dit merk.

Foto is eigendom van Ziaja

Foto is eigendom van Ziaja

1. Winkel Regentesseplein 223 A  2562EZ Den Haag
2. Winkel Prinsestraat 112 A         2513 CH Den Haag

Wil je foto’s zien van deze happening? Kijk dan eens op hun facebook pagina!

Waarom ziaja focus on skin?

Ziaja Ldt is een producent van farmaceutische en hoogwaardige cosmetica op basis van natuurlijke ingrediënten voor gezicht, lichaam en haarverzorging.
Ziaja cosmetics combineert hoog kwalitatieve en traditionele onderdelen zoals kruidenextract en vitaminen met moderne technologie. De formules zijn gebaseerd op farmaceutisch deskundigheid. Alle producten, voordat ze op de markt komen, zijn klinisch getest door Medical Academy en zijn gecertificeerd door de "National Hygiene Board"of de Drug Instituut.

Ziaja is een van de grote cosmeticamerken in Polen en internationaal bekend vanwege het gebruik van natuurlijke ingrediënten, zoals zeealgen, komkommer, geitenmelk, olijfolie, goudsbloem, kokosolie en cacaoboter.

In totaal zijn er maar liefst 20 verschillende lijnen, allemaal zeer uitgebreid; van dag- en nachtcrème, serum, tot handcrème, reinigingsmelk en haarverzorging.

Dag- & Nachtcrème

Lifting solution | Nanotechnology | 40+

Creme2

De crème is bedoeld voor de 40+ vrouw (op de juiste plek hier). Het is een actief-liftende vochtinbrengende anti-rimpel crème met SPF 12 . Beschermt de huid tegen schadelijke zonnestralen. Voor de oudere, rimpel gevoelige huid.

Ze komen mooi verpakt in prachtige doosjes. Je kunt aan het doosje beter het verschil zien van dag- of nachtcrème dan aan de potjes zelf (zou een klein aandachtspuntje kunnen zijn).

Maar verder krijg je 50 ml boordevol pampering voor je huid. Ik kreeg ze enkele weken geleden al toegezonden en ben direct begonnen met het testen.
In de test die is uitgevoerd in Frankrijk (in Vivo) werd een verschil bemerkt na 56 dagen. Die tijd heb ik zelf nog niet getest, maar lees toch mijn ervaring maar.

Rimpel aantal verminderd met 33%
Rimpel gebied verminderd met 40%
Rimpel lengte verminderd met 37%

Creme3

De dagcrème

Ik start met de dagcrème. De structuur is iets dikkere, rijkere crème dan ik doorgaans voor een dagcrème gewend ben (normaal wateriger). Het smeert op mijn huid iets moeizamer uit, maar je krijgt wel meteen een gevoed gevoel.
De geur is aangenaam en niet overheersend. Het trekt snel in, ik voelde na een half uur dat mijn huid zacht aanvoelde. Het advies is om deze dan ook met een kloppende beweging aan te brengen, dit stimuleert de doorbloeding en de opname van de crème.

Creme5

Hoofdingrediënten:
– actieve anti-aging base
– micro-collageen
– provitamine B5 (D-panthenol)
– ursolzuur
– UVA / UVB biologische filters
– vitamine E
40+ en overgang

Ergens tussen de 40 en 55 jaar raken de meeste vrouwen in de overgang. Oestrogeen is verantwoordelijk voor een heleboel dingen in het vrouwenlichaam. Het is o.a. verantwoordelijk voor het stimuleren van collageen en ceramiden, de huideigen vetten. Nu deze productie afneemt, wordt de huid vaak droger en trekkerig en kan gaan schilferen en jeuken.

Ik merk hier natuurlijk ook veel van en mijn huid is de laatste tijd helemaal in de war. Was ik gisteren nog aan het puberen (onzuiverheden) zo kan ik de volgende dag met een scrub mijn huid moeten behandelen vanwege de schilfers.

In het begin dat ik deze crème begon te gebruiken dacht ik dat het daar aan lag, maar als 40 plusser moet je ook hier rekening mee houden dat niet altijd een product de oorzaak is van onzuiverheden e.d.
Nu na 3 weken (22 dagen test) kan ik zeggen dat het een fijne basis is voor je huid. Onder mijn make-up zorgt het er voor dat deze vooraf gevoed is en ik geen droge huid meer heb.
Echter, ik merkte wel dat mijn poriën meer open gingen staan, grovere huid. En ik kon dat vergelijken met foto’s die ik regelmatig neem. 

De nachtcrème

Deze is echt rijk van structuur voelt ook iets vetter aan dan de dagcrème (daar wordt meestal wat meer water aan toegevoegd zodat die beter intrekt.)
Gebruik nooit te veel nachtcrème huid, want tijdens de nacht (vooral een 40+ met opvliegers) is je huid warmer en dit kan verstikkend werken.

Creme6

Verzorgt de 40+ Huid Effectief gedurende de nachtrust. Voor de droge, oudere, rimpel gevoelige huid.

Herbouwd interne structuur van de huid.
Vlakt diep en mimische rimpels.
Vermindert oppervlak rimpels.
Zorgt voor een optimale liftend effect.

Het werkt lekker, dikker, vetter op je huid. Vocht inbrengend dat lijk je wel bijna te voelen.
Het vettige (positief bedoeld) herken ik wel van de Amandelolie die ik tijdens mijn zwangerschap gebruikte om striemen te voorkomen.
Amandel: Het voedt een droge en schilferige huid. Het heeft zelfs een ontstekingsremmende werking voor de huid, ons grootste orgaan.

Hoofdingrediënten:
– actieve anti-aging base
– biopolymeer van zoete amandel proteïnen
– Oligopeptiden (micro-collageen)
– provitamine B5 (D-panthenol)
– ursolzuur
– vitamine E

De geur is ook hier niet overheersend het is zelfs wel prettig te noemen. Na het douchen, schoonmaken van de huid, smeren/kloppen en dan in je warme bed duiken.

Creme1

Conclusie: 
De werking van deze crèmes zijn pas zichtbaar na ongeveer 3 maanden.
Dit is dus door testen bewezen. Ik ga hier altijd voorzichtig mee om, tenslotte moet jij het zelf ervaren.
Ik kan alleen maar mijn gevoel, het product, de ervaring van mijn kant met jullie delen.
Hou in ieder geval rekening met het feit dat je huid zal reageren op een nieuw product.
Dit kan zich uiten door juist onzuiver te worden (zie het maar als het opruimen van…).
Neem de tijd en geef je product ook de voordeel van de twijfel. Zeker nu onze hormonen ook nog eens rare streken vertonen.

De producten zijn te koop in de webwinkel KLIK
Voor de dag- en nachtcrème betaal je 7,99 wat ik persoonlijk een hele schappelijke prijs vind voor dit kwaliteitsproduct.

Liefs Son!

4 thoughts on “Ziaja | Dag- & nachtcrème

  1. Mooie ruime winkel!
    Ben zo benieuwd naar de producten hiervan….
    Heb er al veel goeds over gelezen.
    Ook hele fijne prijsjes .
    Nu ik van middelbare leeftijd ben heeft de huid van het gezicht extra verzorging nodig zodat het goed hydrateert, Want een vochtarme huid is niet fijn.

Geef een reactie

