PREP | Skin protective crème

- Huidbescherming voor het hele gezin -

PREP®!

Heb jij al eens van PREP® gehoord? Ik ben echt een kind uit een tijdperk waar een blauw potje met witte crème erbij werd gehaald als we schraal, kapot en irritaties hadden.
Maar wat wij toen niet wisten, weet ik nu en dat is dus PREP®!
Wellicht dat mijn oma er nog iets van weet, maar ik had er zelf nog nooit van gehoord.

Prep1

 

PREP® verlicht de kleine irritaties van het leven!
Met deze tekst wil ik mijn artikel graag openen. Want dit potje is voor het hele gezin een redmiddel. Het kan zoveel verlichting geven…

Prep2

 

In 1936 werd het van oorsprong Amerikaanse product PREP® in Nederland geïntroduceerd. Deze multifunctioneel inzetbare crème was in de huisapotheek van vrijwel ieder gezin aanwezig. Elk oppervlakkig huidprobleem kan ermee worden opgelost, van brandwonden, schaafplekjes, als hulp bij nat scheren, tot aan insectenbeten. Na lange tijd weg te zijn geweest in Nederland, is deze succesformule vanaf nu weer verkrijgbaar in ons land!
 

PREP® Crème komt van oorsprong uit de Verenigde Staten en werd daar door een productie-chemicus, genaamd Mark W. Allen, bedacht. Hij startte met de ontwikkeling van het merk in 1860. Tussen de Eerste en Tweede Wereldoorlog, vond PREP® zijn weg naar Italië, Zuid-Afrika en ook Nederland, waar het merk in elk land uitgegroeide tot een begrip gedurende meer dan 80 jaar.

 

Prep4

De unieke samenstelling bevat etherische oliën en plantenextracten zoals kamfer, menthol, pepermunt, klaver en tijm. Thymol, een werkstof die van nature voorkomt in tijm-extract en de toegevoegde werkstof triclosan hebben beide krachtige antiseptische eigenschappen. PREP® Crème heeft tevens direct verkoelende, kalmerende en verzachtende eigenschappen voor de huid.

Het verzachten doen ook de bestanddelen zoals Urea die in deze crème zitten.
Een tekort aan ureum kan zorgen voor een droge huid. Ureum is namelijk een stof die het vocht van de huid vasthoudt.
Het verkoelen kan ik uit mijn kennis halen uit het deel Kampfer dat in deze crème verwerkt zit. Kamfer wordt snel door de huid opgenomen en geeft een met menthol vergelijkbare koele sensatie en werkt lokaal licht verdovend en het is een tegen ziekteverwekkers gericht middel (wikipedia).

Gebruik:

Het middel PREP® kan voor zoveel toepassingen gebruikt worden:

  • Zonnebrand en irritaties door wind: in de winter dus ook heel prettig om op je schrale plekken te smeren. In de zomer heerlijk verkoelend op verbrande huid.
  • Schaven: kleine kinderen hebben er nog wel eens last van tijdens het spelen, maar wij volwassenen vergeten dat het schaven/schuren van kleding ook vervelende plekken kan achterlaten. Of pijnlijke huid na het sporten.
  • Droge/gebarsten huid: door de vocht regulerende werking is het prettig om PREP® op je huid te smeren, het is versoepelend en verzachtend. Je mag dit zo vaak smeren als je wilt.
  • Insectenbeten: dat is voor kinderen (en volwassenen) soms zo vervelend, de jeuk. PREP® is antiseptisch en kan ook hier ingezet worden. Maak de beet schoon en breng drie maal daags aan.
  • Irritatie: Babybilletjes je kent dat wel. Door de natte luier is er irritatie ontstaan. PREP® is er ook voor jouw kindje. Breng dit aan na iedere verschoning.
  • Pijnlijke voeten: Een hele dag geshopped? En branderige voeten? Let there be PREP®! En voor een transpirerende voet is dit een heerlijke verfrissing.
  • Massage: pijnlijke schouders, slechte bloedsomloop? PREP® bengt alles weer in een soepele beweging.

Prep2
PREP® Crème is verkrijgbaar in twee verpakkingen. De tube met een inhoud van 125 ml is ideaal om mee te nemen in de tas of op reis. De royale pot met een inhoud van 250 ml is een ideaal product voor de huisapotheek van ieder gezin.

Prep5

 

Ervaring:

Ik heb PREP® nu zelf laten testen in mijn gezin. Omdat ik las dat dit ook voor acne (puberpuistjes) fijn in gebruik zou zijn is mijn jongste aan deze test begonnen.
Natuurlijk mag je van pubers geen foto’s maken en dus moeten jullie op mijn expertise vertrouwen.
Het zorgt in ieder geval dat de roodheid verdwijnt (ze vallen minder op).
En het toeval wil dat ik ook last kreeg van een klein puistje op mijn gezicht, na een tweetal keren smeren was de roodheid en de pijn weg.

Bij het scheren merkte mijn man (hij scheert zijn hoofd altijd kaal) dat het soepel meehielp zijn haren/stoppels te verwijderen.  En normaal brand zijn hoofd na deze scheerbeurt, maar nu kon hij tevreden stellen dat dit niet het geval was.

Prep6

En zelf ben ik ook (de pot staat op de badkamer) aan het testen geslagen en ook bij mijn lichaamsbeharing merkte ik een verzachtend resultaat. Geen rode bultjes onder mijn oksels.

De crème laat zich ook op mijn huid goed uitsmeren en ik heb geen irritaties ondervonden.
Het ruikt even lekker fris, maak je geen zorgen dit blijft niet de hele dag op je huid ruikbaar.

Prep7

 

Conclusie:

PREP® is een fijn middel om in huis te hebben, vooral met kleine kinderen.
Mijn man heeft de weg naar de PREP® pot ook gevonden en zal dit zeer zeer vaker gebruiken met zijn scheer ritueel.
Puber vond het wel goed (kan hem niet dwingen en hij moet er zelf mee rondlopen) na 1 week testen en loopt nu weer rustig langs de pot af. En de andere tubes die moeders voor hem ooit heeft aangeschaft.

De producten van PREP® worden exclusief in de Benelux op de markt gebracht door Trophax OTC B.V. uit Zwijndrecht.

Advies verkoopprijzen:
PREP® Crème € 14,50/pot 250 ml en € 8,50/tube 125 ml
De PREP® -producten worden verkocht via drogisterijen en apotheken.

Ook bij Bol.com zag ik recent dat PREP® daar verkocht word. Ik shop persoonlijk veel bij Bol, dus dacht ik laat deze tip jullie ook even zien!

Voor meer informatie is er de website: www.direct-help.nl

Is PREP® iets voor jou?
In ieder geval voor ons wel!

Liefs Son!

 

 

4 thoughts on “PREP | Skin protective crème

  1. Nee, ik had nog nooit gehoord van deze créme.
    Fijn dat je dit met ons deelt.
    Het klinkt heel goed.
    Ik heb wat pukkels en die wil ik laten verdwijnen 😉
    Pas geleden ook mijn hand wat verbrand aan de oven.
    Dus dan is dit wel zeer handig.

    Xoxo

  2. Daar wil ik een tube van, dat is ideaal voor dit klunzige mens met een droog en schraal vel enzo 🙂 . Dus even onthouden als ik weer bij Bol.com bestel….( hihi had net met mezelf afgesproken dat ik zo min mogelijk zou kopen de komende maanden)

Geef een reactie

