Bloggen | Persoonlijke mededeling

Hallo allemaal,

Even een kleine persoonlijke mededeling.
Ik ga een vast schema inbouwen voor mijn blog.
Ik bedoel hiermee dat ik de statistieken eens heb bekeken en het me opvalt dat de maandag een dag is dat bijna iedereen bij moet komen van het weekend en te moe of gewoon ff geen zin heeft om een blog te lezen. Nu doe ik dat zelf ook wel eens, dus begrijp het.
Dit beeld heeft me wel iets doen besluiten.

Ik heb besloten om ook mijn gezondheid even in de gaten te houden. En ik voelde weer een druk op een ketel. Ik heb niet voor niks ooit een burn-out gehad, omdat ik graag wil presteren. Maar in mijn huidige ik zijn is dat niet meer mogelijk en dat moet ik toch inzien.

Ik blog graag, doe dit met alle liefde. Het geeft mij een doel in het leven. Alleen moet ik dat 24/7? Dat ben ik mij aan het afvragen,… het lijkt er bijna op en ik ben over een grens aan het gaan. Dus ik stop om de dwang te voelen om op bepaalde dagen een artikel online te hebben.
Ik ben het aller belangrijkste. En mijn blog moet op nummer 5 komen en niet zoals nu het geval is op 1.

Helaas is werken voor mij door mijn #PTSS en schouder (2 operaties) niet meer mogelijk.
Ik merk nu ook in het dagelijkse leven wat een struggle het is om te overleven, elke dag weer. Me niet te laten verleiden door mensen en hun gedrag.
Dit kost zoveel energie dat ik om die reden ook ben afgekeurd. Ik kan niet samenwerken. Ben het best op mijn eigen plekje thuis.
Helaas ben ik te goed voor iedereen. Ren de benen onder mijn lijf uit. Dat ik er dan veel te laat achter kom dat er over mijn eigen grens is heengegaan. Dat besef maakt me boos. Maar ook heel verdrietig. Dat het je weer is overkomen… mijn weerwoord is dan best pittig.
Maar goed ik heb het nu geleerd, geen mensen meer te pleasen, geen moeder figuur meer te zijn en ook geleerd om gewoon te doen waar IK zin in heb.
En therapeute nodig? Hebben ze bij de GGZ zat. Die rol vervul ik ook niet meer en heb dat recent tegen een vriendin (wie doet er niet toe) gezegd, die kwam altijd met haar verhaal bij mij. Ik trek dat niet.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Ik ben in 2015 begonnen met een schone lei, heb iedereen vergeven voor hun daden (zal de pijn nooit vergeten). Er is 1 uitzondering op deze regel.

Maar verder ga ik gewoon door,  op mijn eigen manier.
De dagen dat ik ga bloggen zullen per 1 februari 2015 worden:

Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag

En om de week blijft mijn 5 shades artikel op zondag komen!

Zo vind ik zelf het fijnste en kan ik wat rust voor mijzelf inbouwen.
Ook ga ik dinsdag naar de huisarts voor een afspraak ziekenhuis. Helaas lijkt het erop dat mijn spieren in de schouder dwars liggen. Of dat mijn slijmbeurs er nu toch echt uit moet.
We wachten het maar af… alleen dan zal ik toch denk ik wel even anders piepen als ik voor de derde keer in de sling moet met 6 weken rust en weer revalideren.
Dat is voor latere zorg.

Voor nu sta ik 100% achter mijn beslissing en de vaste bezoekster weten mij wel te vinden.
Blijf ook op social media actief en post wanneer mijn blog weer een nieuwtje heeft!

Bedankt voor jullie begrip!

Liefs Son!

 

 

 

 

11 thoughts on “Bloggen | Persoonlijke mededeling

  1. Jeetje…. weet niet wat ik nu lees……
    Ik krijg er kippevel van…..
    Meid toch wat erg dat je misschien weer geopereerd moet worden. Maar als het niet anders kan.
    Je moet nog vele jaren langer mee.
    Ik begrijp je heel goed.
    Zelf weet jij wat je aan kan en wat niet.
    Je moet niet jezelf voorbij lopen en voldoende rust nemen wanneer het nodig is en genieten van al het moois wat jij nog wilt gaan doen.
    Op al je social media kanalen volg ik en ben zo blij je te leren kennen.

    Ik wens je alle goeds toe en heel veel sterkte…… liefs en groeten Xoxo

  2. Zo te lezen herken je je eigen valkuilen maar al te goed!! Dat je toch je grenzen over gaat is oh zo herkenbaar. Een te groot verantwoordelijkheidsgevoel is bij mij de boosdoener en bij jou zo te lezen ook. Heel goed dat je voor jezelf kiest, prachtig te lezen dat je ook zo sterk bent om dit aan te geven en te doen. Je bent een topper!! En ik blijf hier wel komen hoor, zo makkelijk kom je niet van me af 😛

  3. Heey lieve Son! Natuurlijk begrijp ik dat. Ik vond het al knap dat je elke dag een blog plaatste. Goed dat je naar jezelf luistert en nu weer goede grenzen stelt. Succes en sterkte bij de huisarts. Dikke knuffel!! Xxx

  4. Lieve Sonja, gewoon naar je eigen hart en gevoel luisteren en een verplichting moet het nooit worden. Ik kom graag op jouw blog. Jij bent het belangrijkste dus stel jezelf altijd voorop! You go girl! Xx

Geef een reactie

