Puber favoriet | Axe | Black deodorant & shower gel

Nieuw
AXE Black

Een subtiele en verfijnde geur ontwikkeld door ’s werelds beste parfumexperts.

Axe-1

Met een puber in huis heb je regelmatig last van “geurtjes”.
De ene geur is de andere niet, daar weet ik als moeder alles van.

Puber stinkt

En met die geurtjes bedoel ik niet alleen de heerlijke parfums of deo’s die soms uit het “hok” van mijn puber vandaan komen. Nee ook stinkt het er.
Het eerste wat ik doe is de ramen opengooien zodra de puber het huis uit is.
Lekker luchten.
Puber jongens stinken, dat is een feit. Ze veranderen, ook hun hormonen slaan op hol en door invloed van de geslachtsorganen.

De zweetklieren komen verder tot ontwikkeling. Het zweet kan onaangenaam gaan ruiken, vooral in de oksels.

Axe-7

Gelukkig zijn er deo’s… liters deo!
En daar maakt de puber graag gebruik van. Liefst nog in diverse geurtjes.
Axe is de grootste producent denk ik voor jongens, die kopen (of laten dit door vaders doen) de meeste deo’s van dit merk. Ook onder de douche mag natuurlijk geen Axe ontbreken.

BLACK

Voor mijn puber kocht ik recent Axe Black. Het is nieuw en ach hij had er nog geen (kuch).
Maar goed moeders wilde ook wel eens ruiken aan deze nieuwe variant en je kreeg er gratis Robijn wasmiddel bij (heeft mama ook wat leuks).

[fruitful_ibox_row]
[fruitful_ibox column=”ffs-two-one” title=”Shower gel”]Axe-2[/fruitful_ibox]
[fruitful_ibox column=”ffs-two-one” title=”Deo” last=”true”]Axe-6[/fruitful_ibox][/fruitful_ibox_row] Beide producten hebben fijne doppen die makkelijk open te krijgen zijn, voordeel bij de deo vind ik als moeder dat het in de schooltas niet spontaan kan gaan spuiten, dat je hele tas gaat ruiken naar. De deo is stevig en kan tegen een stootje (vooral bij jongens erg fijn om te ervaren).

[fruitful_ibox_row]
[fruitful_ibox column=”ffs-two-one” title=”Shower gel”]

De shower gel is lekker om te ruiken, ik kom wel eens na het douchen op de badkamer en moet dan zeggen dat het geen parfum bom is die ontplofte tijdens het badder moment van mijn zoon, maar fris en aangenaam. Axe-4[/fruitful_ibox]
[fruitful_ibox column=”ffs-two-one” title=”Deo” last=”Deo”]

De deo vind ik van Axe altijd, maakt niet uit welke geur, best even over je heen komen. En nadat puber zich over de top heeft ingespoten, krijg ik op de gang altijd een hoestbui. Ach ja, denk ik dan het is maar een fase! Axe-5[/fruitful_ibox][/fruitful_ibox_row]Beide producten bevatten parfum (wel?) en de deo ook nog eens alcohol denat.
Alcohol Denat: dit is een chemische verbinding gemaakt uit propyleen, een bijproduct van de petroleum- en benzine-industrie. Het komt voor in zeer veel huid- en haarverzorgingsproducten omdat het veel goedkoper dan graanalcohol. Het is daarentegen erg ruw voor de huid en droogt de huid uit.

In ieder geval mijn puber ruikt even niet naar -oude kaas- -union chips- -zweetsokken- -vuilcontainers- en ga zo maar door… ik las op internet zo her en der hoe moeders hun stinkende puber omschreven, daar moest ik toch wel om lachen.
Mijn puber ruikt, mijn 21 jarige niet meer… dus ik heb gelukkig de ervaring dat het hormoniale event nog even door gaat maar dat er hoop is.
Als hij niet gaat roken, hoop ik dat hij nog lang een frisse vent mag zijn!

Axe is te koop bij diverse drogisterijen.
Showel gel: 4,89
Deodorant: 4,29 (ook de compressed versie).

Met dank aan mijn puber! Mama lufs ye!

Handtekening

 

7 thoughts on “Puber favoriet | Axe | Black deodorant & shower gel

  1. Wat een geweldig leuk geschreven artikel Sonja! Ik herken dit zo met 2 van die pubers ooit hier in huis gehad te hebben! Mijn oudste van 25 is de deur inmiddels uit en mijn jongste is nu 21 en toch…dat hok…;-) Xxx

  2. Erg leuk artikel!
    Als moeder kan ik goed begrijpen dat je al een malle snel zo een leuke aanbieding wil waar je iets voor jezelf bij krijgt 😉
    Echt hilarisch en ik lig krom van het lachen.
    Ik heb geen jongens dus ken dit probleem niet.

    Xoxo

  3. Haha, heel herkenbaar, mijn puber gebruikt ook de deo van Axe en voor onder de douche Nivea Sensitive for men, een heerlijk 2 in 1 product zonder alcohol 🙂 dus goed voor zijn puistjes 😉

Geef een reactie

