NYC City Proof | Lip Primer & Eye Primer

Intro

 

Een goede make-up begint natuurlijk bij de basis.
Om er voor te zorgen dat je look de hele dag blijft zitten en op het einde van de dag nog presentabel is, zijn primers een must.
Vandaag laat ik jullie twee van mijn nieuwe aanwinsten zien.

En op verzoek, heb ik dit speedy gereviewd! De producten zijn door mijzelf aangeschaft.

Lip Primer

Breng deze NYC City Proof Twistable Lip Primer aan voordat je je lipmake-up opdoet. De primer is de perfecte basis voor je lippenstift en lipgloss. Door de primer blijft je lipmake-up langer zitten.

8884421165086

De twist staat voor het feit dat je deze met het uiteinde van de stift kun verlengen. Net als een lipstick. Je hoeft dit niet te slijpen! Ideaal!

De punt is zacht en heeft een mooie glans. Je kunt deze ook alleen dragen, dan krijgt je een mooie gloss op je lippen.

Lip1

Echter het is toch een base en wat doet het dan?

Info:

  • Prepareert je lippen
  • Maakt je lippen voelbaar gladder
  • Helpt om de fijne lijnen visueel te verminderen
  • Zorgt voor een langere houdbaarheid van je lipgloss of -stick
  • Gaat het stainen van je lipstick tegen.

Eye Primer

Breng deze NYC City Proof Eye Primer aan voordat je je oogmake-up opdoet. De primer is de perfecte basis voor je oogschaduw en eyeliner. Door de primer blijft je oogmake-up langer zitten.

Ik heb al een eye primer en ik zag dat er nog een nieuwe op de markt is gebracht van een ander merk. Echter ik ben de laatste tijd erg fan van NYC en ik wilde deze erg graag proberen. De andere heeft voor mij te veel kleur in zich en deze van NYC ziet er goed uit. Kijk zo maar eens naar de swatch op mijn hand. Ook hier heb ik weer een twist in het product, dit hoef je ook niet te slijpen. Tevens een fijne punt, van een redelijk zachte kwaliteit.

Info:

  • Verlengt de houdbaarheid van oogschaduw met maximaal 4 uur
  • Geeft je oogschaduw meer levendigheid
  • Het verheldert (draag je het alleen) je oogopslag.

eye1

Tip van mij om te proberen je punt spits te houden. Door vanaf de zijkanten de grote vlakken te zetten. Anders hou je straks een dikke ronde dot over (dito voor de lipbase).

Review

Ik swatchte beide producten op mijn hand en zie gelijk dat de eye primer veel beter bij mijn huid past. Heb je een gekleurde huid, dan weet ik niet of dit iets voor jou is. Dat moet je met een tester eens uitvogelen! En zie je dat de lip primer een mooie satijn glans heeft.

swatch

De test:

Ik testte het eerst onder een “dure” lipstick en ik moet zeggen dat de kleur van mijn lipstick toch intens bleef.
De houdbaarheid is iets langer. Ik merkte dat ik pas na 4 uur mijn lipstick echt moest bijwerken. Het resultaat was geen vieze dikke rand, die ik normaal ontdek na wat eten en drinken.

Lip2

Ook zonder lipstick een prachtige basis!

De volgende test deed ik met een andere lipstick waarvan ik zeker wist dat die zou afgeven op mijn lippen. Hiervan heb ik foto’s gemaakt.
Jammer dat ik van die Lipfinity meer verwacht had… dus je ziet hier niet al te best gestifte lippen…, echter het gaat om de stain test!

De eye primer heb ik de eerste dag gewoon zonder oogschaduw gedragen. Ik wilde weten hoe het ging met de ‘zweterigheid’ van je ogen. Je kent dat wel dat je ophopingen krijgt in de vouw bij je ooglid. Ik kan je zeggen dat ik echt nog steeds geen glans had in de avond.

oog4

De test:

Deze test voerde ik uit met mijn W7 palette, de kleuren komen beter op mijn ogen en ik merk dat ik minder nodig heb om mijn ooglook neer te zetten.

[fruitful_ibox_row]
[fruitful_ibox column=”ffs-three-one” title=”Aanbrengen”]oog2[/fruitful_ibox]
[fruitful_ibox column=”ffs-three-one” title=”Verdelen”]oog3[/fruitful_ibox]
[fruitful_ibox column=”ffs-three-one” title=”Ooglook” last=”true”]oog5a[/fruitful_ibox]
[/fruitful_ibox_row]De houdbaarheid is echt goed, in de avond had ik nog een mooie look.
In de vouw hoopte zich wat op, maar dat is te verwaarlozen (ik had die dag ook gehuild, soms heb je dat bij een emotioneel moment).

oog6

Een close-up zodat je daadwerkelijk kunt zien hoe deze primer bestand is tegen transpiratie, huilen en ja tegen tissues.

Conclusie:
Ik ben tevreden over de producten.
Pluspunt vind ik van beide primers dat ze makkelijk aanbrengen.
Ook zonder make-up nog prettig zijn om te dragen.
Houdbaarheid bij lip primer vind ik tegen vallen, maar dat het minder stained is een groot pluspunt in mijn test.
Ik ga ze zelf elke dag gebruiken. Mede doordat mijn oogschaduw veel intenser is (ook in vergelijking met mijn Essence base).

Prijs 3,99 bij Kruidvat of Trekpleister

Ook online via Kruidvat.nl

Handtekening

 

13 thoughts on “NYC City Proof | Lip Primer & Eye Primer

  1. Die lip primer ga ik straks toch maar halen! Ik heb hem nu twee x in mijn handen gehad maar nu weet ik het zeker! En de oogschaduwbasis laat ik even voor wat het is. Daar heb ik nog genoeg van alhoewel deze me ook erg fijn lijkt. Misschien weer eens met een leuke aanbieding ofzo 😉 Xxx

  2. Jeetje, ben jaloers op hoe jou ooglook er s’avonds nog uitziet. Bij mij ziet het er na een paar uur uit als een wetlook:-( Geen primer tegen bestand tot nu toe.. Moet deze maar eens gaan proberen. Jammer dat je niet helemaal tevreden ben met de lipbase, daar heb ik geen ervaring mee, raad je mij een ander aan? Fijne uitgebreide review! En dank voor de snelle service 🙂 X

    • In principe zou foundation ook al een mooie basis zijn, echter vind ik dat meer uitdrogen.
      Ik heb zelfs andere producten geprobeerd, maar ik zelf eet lipstick op. Toch vind ik deze fijner dan de P2 die ook al eens gereviewd heb, mede door de substantie.

  3. Goede review. Ik heb ze zien liggen bij Kruidvat, maar was terughoudend (als het tegenvalt is het toch weer 2 x 3,99 weggooien). Nu bij Kruidvat NYC 2 voor 5 euro dus ik ga ze na jouw review maar halen. Vooral een goede eyebase vind ik belangrijk.
    Fijne dag.

  4. Dit heel duidelijk dat je deze producten eens goed onder de loop genomen hebt en een goede review had geplaatsd!
    Je hebt er hard aangewerkt dat je zulke goede foto’s en een video van bij dit artikel geplaatsd hebt.
    Goede video.
    Fijn dat je zo tevreden bent.
    Ik denk dat ik ze ook eens snel zal kopen 😉

    Xoxo

Geef een reactie

