Layla | Watermarble | Jewels & Nailart & DIY

Vandaag geef ik jullie een kijkje in mijn keuken.

Ik ga watermarblen. Nu ben ik daar op mijn nagels niet een ster in.
Het lukt me wel, maar ik wil niet altijd die standaard bloemen maken.
Ik hou zelf meer van freestyle.
Sommige vinden dat dan weer geklodder, maar ik vind dat juist artistiek.

Marble

En een ARTiest moet je haar gang laten gaan!

Als ik ga watermarblen zorg ik dat ik water in een kommetje klaar heb staan.
Dit water is bronwater, niet uit de kraan, omdat daar te veel kalk in kan zitten!
Dit water komt direct uit de fles (heeft niet in de koelkast gestaan).

Dan drup ik er om en om wat nagellak druppels in die zich uitbreiden tot cirkels.
De bloem techniek is bij iedereen wel bekend en als je denkt, uhmmmm die moet ik nog leren. Ik ga hier niet het wiel uitvinden, dat hebben anderen al voor mij gedaan en hier is een fijn filmpje van YouTube.

Ik vind Tartofraises een van de beter nailarters. Ik kijk graag naar haar filmpjes en kan hierdoor geïnspireerd raken.

Zo heb ik door haar dus het watermarblen echt onder de knie gekregen.

eb-na61

Layla

Ik heb recent voor jullie de Layla nagellak gereviewd die ik van Djasa webshop kreeg aangeboden.
Ik was zo enthousiast over de samenstelling dat ik er een watermarble mee ging maken.

Marble2

Ik voegde alleen wat wit toe om wat contrast tussen de lakken te krijgen.

Vooraf heb ik mijn vingers afgelakt met Talens Liquid masking film (tip van mijn lieve nagellak collega Claudia).
Ik heb het in een oud potje gedaan van mijn base coat, zodat ik het makkelijk kan gebruiken.

masking-fluid

 

Vooraf 1 laagje wit gelakt en toen lekker wat freestyle de watermarble op mijn nagels gedaan.

Marble3

Als je het nog verder wilt versieren, kun je er nog wat steentjes opplakken of met een dottingtool wat stipjes zetten!
Ook heel mooi is om er een stamping nailart overheen te zetten.
Je ziet dat de lakken van Layla uitermate geschikt zijn om te watermarblen en dat er diverse patroontjes mogelijk zijn.

Jewels

Dat ik graag sieraden maak, is denk ik ook wel bekend.
Ik doe dit met behulp van nagellak. Ik noemde mijn juweeltjes YuSt Jewels, echter door tijd gebrek en door het feit dat ik het puur als hobby deed, ben ik gestopt met het promoten van mijn kunstwerkjes. Nu maak ik ze nog wel eens in opdracht of gewoon om cadeau te geven.

Marble4

Het bekende bloemenpatroon!
Ik maakte gebruik van een zwarte nagellak, de blauwe en de roze Layla nagellak. Ook in combinatie met andere lak dus een perfect lakje.

Wat gebruik ik?
Ik gebruik glazen stenen. Die ik koop op Ebay of in een online winkeltje (ik heb nu een hele fijne winkel gevonden en die hou ik liever voor mijzelf, het heeft mij heel veel moeite gekost om deze winkel te vinden die echt kwaliteit levert).

Vooraf heb ik een mooi glitterlakje van Ms. Sparkle erop gelakt (1 laagje).

Marble5

Ik dip de steen in de nagellak (marble) en blaas voorzichtig het water weg.
Een luchtbelletje kan natuurlijk altijd in je marble terecht komen. Ik probeer altijd een beetje te wiebelen, maar of het helpt? Nee niet echt.

Marble6

Ik laat het dan heel goed drogen. Meestal een dag. Ik maak de glassteen dan goed schoon met remover en lak er dan nog een laag vernis op (sealen). Ook dat laat ik een dag drogen.
En dan pas komt er lijm op om het steentje in de zilveren hanger te lijmen. Ook dit droogt weer een dag en dan is mijn sieraad klaar.

Ik hou van NIET standaard en pak er vaak ook andere materialen bij zoals glitters, steentjes en ik heb recent zelfs een hanger gemaakt met veertjes van parkietjes voor een vriendin.

Marble7

Jewels

 

Zo zie je dat je hele mooie dingen kunt maken met watermarble.

En zoals jullie wellicht weten heb ik ook een knutselrubriek gehad, hier maakte ik alles met nagellak. Of fleurde ik het op met nagellak.

Polished_Crafting11_foto10

Ik hoop dat ik jullie weer inspiratie gegeven heb om meer te doen met watermarble!

Handtekening

 

 

 

15 thoughts on “Layla | Watermarble | Jewels & Nailart & DIY

  1. Wat onwijs mooi Sonja!!!!! Echt prachtig!!! Zelf heb ik nog nooit aan watermarble gedaan maar ziet er mooi uit! Maar vind je hanger echt geweldig mooi!!!!!!!xx

  2. Wauw, prachtig!
    Binnenkort heb ik een aantal feesten en zou heel graag mijn nagels met zulke prachtige nagels aan willen komen.
    Wauw, dat zijn echt topstukken van sieraden die je gemaakt hebt.
    Ooit had ik ook jaren lang sieraden gemaakt.
    Niet op deze manier.
    Ik denk dat jij wel een shop kan beginnen.
    De eerste klant zou je dan al hebben 😉
    Heb je tips welke nagellakjes ik wel of niet zou moeten gebruiken qua merken?
    Waar of in welke webshops kan ik terecht voor de speciale producten?
    Dank je voor je advies…..

    Xoxo

  3. Het ziet er weer super mooi uit allemaal Son, leuk dat je die van mij, met de veertjes ook laat zien, ik ben er nog steeds erg blij mee en heb het al aan veel mensen laten zien en de reacties zijn super leuk.
    Je gaf een duidelijke uitleg, hier heb je vast veel mensen blij mee gemaakt. xxx

  4. Wat een ontzettend leuk artikel!! Mooie sieraden heb je gemaakt. Heb zelf een jaar de opleiding zilversmeden gevolgd in Schoonhoven. Door tijdgebrek niet door kunnen gaan maar ohhh wat was dat gaaf!! De sieraden die ik heb gemaakt zijn me zeer dierbaar..

Geef een reactie

