M.A.C. Toledo | Barbecue | Lipstick

Swatch & Review

Sinds dat ik wist dat deze collectie uit zou komen in Nederland, zat ik elke dag met smacht te wachten.
Zoals anderen dat met de Cinderella of Miley collectie hadden,… kon ik hier van dit design zo genieten. Ik denk ook omdat de eenvoud van de kunst die hier achter zit mij aanspreekt.

MAC-Promo

 

Toledo

Het designers duo Isabel & Ruben Toledo ontleende hun naam en designs aan deze nieuwe M.A.C. collectie.
Ik moet zeggen dat ik heel blij met deze mooie make-up lijn ben. Ik ben nog een verse M.A.C. gebruikster en zie vaker LE’s voorbij komen, maar dan borrelt het niet zo in mijn buik als bij deze prachtige make-uppies.

MAC-x-Toledo-Collection-1-600x593

Het designers duo doet mij denken aan de Addams family, ik zie hier echt een Gomez & Morticia. Ook de manier waarop ze met elkaar omgaan en als je de serie kent dan zie je gelijkenissen.
Het verschil zit gelukkig in het feit dat deze twee ontzettend goed zijn in hun vak. Design.
En laat dat nu mijn roots ook zijn… wat had ik graag de modevakschool gedaan, fotografie opleiding en mijn dromen echt achterna gegaan.
Ik ben blijven hangen op de grafische school en heb in mijn vakgebied toch ook leuke dingen gemaakt. Er zijn schilderijen uitgebracht die in buitenlandse meubelwinkels zijn komen te hangen… 1000 stuks om precies te zijn en daar ben ik dan ook echt heel trots op.
Echter wat had ik graag in Isabel haar schoenen (die ze ook nog eens fantastisch kan ontwerpen) gestaan.

isabel-toledo

Mocht je Isabel nog niet goed kennen? Isabel mocht voor de First Lady Michelle Obama de jurk ontwerpen die zij droeg tijdens de inauguratie van haar man.

Ruben Toledo werd verliefd op Isabel toen ze slechts 13 jaar oud was. Isabel viel eerst voor de kunst, toen pas voor de man. Ruben staat vooral bekend om zijn strak vormgegeven designs/illustraties. Het gezicht van de verpakkingen komt ook terug in de vormgeving die hij deed voor Nordstrom.
Lees meer over hun leven in dit interview: KLIK

200306NordstromToledoKors

Review

Zo na wat informatie over dit designers duo (je moet natuurlijk wel weten waar je over praat) ga ik nu over tot de orde van de dag en review ik mijn tweede M.A.C. lipstick.

Intro

Ik koos voor de heerlijk felle kleur Barbecue. Een rood/oranje kleur.

Kleuren
Als je op de website je kleur bekijkt, moet je even slikken als je de kleur thuis krijgt. Want die is toch een stuk anders dan de werkelijkheid.
Goed dat is het risico dat je loopt met online bestellen.

M1

Deze lipstick heeft een semi-matte finish. Ik durfde eerst niet de lipstick te bestellen en dacht ik ga voor een lipglass. Twijfel is bij mij echt zo frustrerend. Dus er maar op gegokt dat dit de juiste keuze zou zijn en het niet te droog op mijn lippen word.

M3

Wat een kleur… lijkt het zo rood in het licht weer oranje. Dat heb ik wel heel erg met deze en mijn vorige lipstick van M.A.C. dat de kleuren er in elk licht er zo divers uitzien.
De pigmentatie is weer geweldig! Zo hallo kleur!

L2

In daglicht een roodtint.  En ik vind het nog reuze meevallen dat het matte effect niet mega droog overkomt. Eerlijk is eerlijk dat ik de Amplified mooier vind bij mij.

L1

En sta ik voor mijn LED lamp dan zie ik toch echt een knal oranje kleur op mijn lippen.

De matte lipstick heeft het lang volgehouden op mijn lippen. Ik heb daar overheen nog een ander product gebruikt. Daarover lees je binnenkort meer.

Conclusie:
Het geeft natuurlijk altijd wat af een lipstick en ik moet zeggen dat een Essence lipstick kan bij mij net zo lang op mijn lippen zitten als een M.A.C. Natuurlijk garanderen ze ook geen 24-uurs houdbaarheid.  Maar wil dit toch even vermelden.
Ik blijf het een mooie aanwinst vinden, echter weet ik niet of ik nog meer zal aanschaffen.

M.A.C. lipstick kocht ik online (gratis verzending) voor 21,00.
Dat is een pittige prijs. En ik begrijp dat dit niet voor iedereen zomaar is weggelegd.

HandtekeningBinnenkort laat ik de swatch zien van de nagellak die ik erbij bestelde. Helaas zijn mijn nagels op dit moment vrij kort en ben ik met een kuur bezig. 

Illustraties van Toledo komen van Internet en zijn niet van mijzelf.

 

 

10 thoughts on “M.A.C. Toledo | Barbecue | Lipstick

  1. Wauw Sonja wat een kleur! Geweldig! Staat je erg mooi! Ben benieuwd wat je eroverheen hebt gedragen?! En ook een Rejuvacote kuur? Of iets anders? Ik heb nu ook al weken (zeker 3 weken al) geen kleur op mijn nagels gehad! Eerst 2 weken een Intensieve Trind kuur en nu intensief de Rejuvacote kuur. Heb nog nooit zulke mooie natuurlijke kleur nagels gehad! Heeft ook wel weer wat 😉 Xxxx

  2. Grappig, mij sprak deze collectie totaal niet aan, terwijl ik toch erg enthousiast kan worden van de meeste MAC LE collecties. Gelukkig heb je je kleur kunnen bemachtigen, veel mensen hebben die dag achter het net gevist. Ik vind de kleur erg mooi (en overigens ook goed overeen komen met de kleur op de website), lekker voorjaarsachtig!

Geef een reactie

