Crispy Crisps | Appel, Perzik, Aardbei en Peer

Chippieeeeeeees!

Dit keer een ‘gezonde’ snack!
Ik vond bij de Action van de week deze Crispy Crisps.
En zoals jullie weten kan ik nooit fruit eten ivm mijn allergie.
En toch kocht ik ze… ik ben niet bang om iets uit te proberen!

CC-1

Crispy Crisps

Ik had hier zelf nog nooit van gehoord. Anders had ik dit veel eerder kunnen testen.
Maar goed het is nooit te laat.

Promo

Ik kocht dus vier smaken: Appel, Perzik, Peer en Aardbei.

100% gezonde fruitsnack!
Waarom?
Omdat het:
– 100% fruit is
– 100% natuurlijk
– 100% bewust
– 100% gemakkelijk
– 100% snel
– 100% lekker
– 100% puur
– 100% zonder kunstmatige toevoegingen

CC-2

Dat is prettig om te weten beste Crispy Crisps, maar waar komen jullie dan vandaan?
De oorsprong ligt in het Limburgse Venlo, waar ze door GeJo Venlo B.V. worden geproduceerd. Nu weet ik dat in Venlo een grote veiling is van vooral veel groente en fruit. Maar ik wilde nog meer weten!
En ik vond een website waar nog meer producten staan. Ook een paar bekende kwam ik tegen, KLIK.

[fruitful_ibox_row]
[fruitful_ibox column=”ffs-four-one” title=””]Appel[/fruitful_ibox]
[fruitful_ibox column=”ffs-four-one” title=””]Perzik[/fruitful_ibox]
[fruitful_ibox column=”ffs-four-one” title=””]Peer[/fruitful_ibox]
[fruitful_ibox column=”ffs-four-one” title=”” last=”true”]Aardbei[/fruitful_ibox]
[/fruitful_ibox_row]Je ziet dat het fruit nog heel herkenbaar is en dat je echt een stukje gedroogd fruit voor je hebt liggen.
Okay,… dit ziet er niet verkeerd uit.

De Crispy Crisps worden gemaakt van vers fruit. Dit fruit word direct na de oogst gevriesdroogd. Hierdoor blijven de belangrijkste voedingsstoffen behouden en krijgen de crisps een crispy bite.

Daarnaast bevatten de crispy crisps geen kleur-, smaak- en conserveringsstoffen, gluten, toegevoegde- en verzadigde vetten en is niet gefrituurd, gebakken en GMO vrij.

De allergie test

Ik heb ze allemaal op een andere dag getest. Omdat ik nu ook in mijn hooikoorts seizoen zit kan ik natuurlijk anders reageren op deze stukjes fruit.
Ze zeggen wel dat het allergenen vrij is, maar ze vergeten dat ik heel snel en gevoelig reageer!

De eerste test was tijdens een hooikoorts aanval en ik reageerde dus ook op het fruit. Jeuk, slikken en niesbuien! Okay… niet zo slim Son!
De smaak van de PEER was wel heel lekker en gewoon ook crispy en zoet.
Daarna had ik de PERZIK en die was prima, dit was twee dagen na mijn hooikoorts dag en ik had hier geen reactie bij, dit ging goed.
Weer twee dagen verder nam ik de AARDBEI, waar ik in de zomer wel van kan genieten, mits ze eerst heel heet zijn gewassen onder de kraan. Dan afkoelen en mag ik ze op bepaalde dagen eten, zodra het heel warm weer is, moet ik er van afblijven, dan krijg ik bultjes. Nu kreeg ik gelukkig GEEN reactie!
En de laatste was de APPEL. Ik krijg daar echt altijd jeuk van, en ja hoor ook vandaag (de zon schijnt en het heeft buiten niet geregend) tintelen mijn lippen na 5 minuten en ook krijg ik de nijging om meer te slikken omdat mijn keel opzet.

Tja,… ik moet zeggen dat ik niet dood ben gegaan, gelukkig nog leef en het gevoel na een goed half uur totaal verdwenen was. Dus er is wel reactie, maar ik vind het zelf te verwaarlozen. Ik weet nu dat de perzik de beste keuze is en ik ga die dan ook nog een keer kopen als ze nog te vinden zijn bij de Action.
Ik verwacht van niet, maar goed… ik weet nu wat wel en wat niet kan.

De Crispy Crisps zijn voor slechts 0,69 te koop.
En ze bevatten ook nog eens weinig kalorietjes, dus een heerlijke tussendoortje!

Handtekening

 

 

7 thoughts on “Crispy Crisps | Appel, Perzik, Aardbei en Peer

  1. Ik heb ze sinds ze hier bij de Action te koop zijn een aantal maandjes door mn yoghurt, vaak in de ochtend. Vind de perzik en peer het lekkerste. Wat balen dat je hier ook zo’n reactie op krijgt zeg!

  2. Jammer dat je er een reactie van krijgt! Ik echt van aardbeien. Maar in deze periode zijn er nog geen lekkere aardbeien 😦 Dus ik ga deze eens proberen! Ik ben ook benieuwd naar de appelvariant

  3. Als ik zo lees is het best een gezond en puur product! Ik heb ze nooit zien staan, maar ga het zeker proberen. Ik eet nooit normale chips, behalve dan de boerenkoolchips die ik laatst getest heb.
    Ik was ook altijd mijn aardbeien eerst met heet water, krijg soms enorme galbulten ervan. En mijn neefje kan ook niet tegen appel…zo eng, zijn lippen zwellen dan ook op..
    Dat is balen als je zo allergisch bent. De gelukkig mildere reacties tonen aan dat het product zeker qua fruitgehalte ook puur is, anders zou je niets merken, concludeer ik. Moedig dat je het hebt getest heb plus ook erg goede informatie voor mensen met deze allergieën!

  4. Een test met risico voor je eigen gezondheid! Alles voor de blog? 😉
    Ik herken inderdaad als ik op de site kijk veel producten! Maar ik ben ook erg benieuwd naar deze, ik ben ze nog niet tegen gekomen

Geef een reactie

