MUA | Matte Perfect | Foundation Shine Control

Matte1

Egaliseer en verzorg je huid met de Mua Matte Perfect Natural Shine Control Foundation. De foundation heeft een lichte tint, waardoor je een gezonde gloed krijgt.

Als ik het woord matte lees, dan ik denk ik altijd aan een glimloos gezicht.
En bij nagellak natuurlijk aan een lak zonder enige glans… krijg ik waar voor mijn geld?

Mua Matte Perfect Natural Shine Control Foundation

Ik ben al een tijdje op zoek naar de juiste foundation voor mij. Aangezien mijn huid vaak erg droog er uitziet en schilferig is (geen ziekte of enge beelden hierbij denken), is een fijne foundation die je er nog gezond uit laat zien altijd erg welkom.

Matte5

 

Ik vond het heel lastig om de kleur te bepalen, aangezien in mijn Kruidvat alle testers foetsie waren… en de dopjes zitten mooi verzegeld en ik ga die niet los pulken, dat hoort niet. En ik vind dat onhygiënisch.
Dus ik gokte op de gulden middenweg en nam de natural kleur mee!

Matte2

Kijk die van mij is ook nog “vers”. En dat zou ik een ander ook gunnen, de blijdschap dat je iets koopt zonder dat een ander met zijn vieze vingers aan heeft gezeten (ook al waren ze schoon, het idee geeft mij kriebels).

De kleur

Tja, ik ben toch bang dat de kleur een tintje te donker is voor mijn winterhuidje. Echter ik ga er vanuit dat ik dit jaar toch weer eens naar buiten kan en dat mijn toet wat zal verkleuren, dan is het nog niet weggegooid geld.

Matte3

Voor een matte finish vond ik de foundation toch erg olie achtig op mijn huid. En het kan zijn dat ik niet zo moet miepen, ik ging het uitsmeren en vond het nog niet naar mijn zin.

Matte4

Ai,… dit glimt toch wel erg op mijn huid? En hoe gaat dit op mijn gezicht eruit zien?
Gelukkig durf ik dit soort dingen wel aan en ik pakte mijn foundation kwast en zette enkele stippen op mijn gezicht.
Die verdeelde ik met mijn kwast.

Matte6a

Oef, tja als je het vergelijkt met mijn oor en nek, dan is dit wel erg bruin. Nou… wie weet. Even wachten en dan kijk ik het eens van de andere kant.

Matte6

 

Het ziet er in ander licht weer beter uit en ik moet zeggen dat het mijn rode wangen goed weg werkt. De dekking is dus niks mis mee. Alleen de kleur en de finish vind ik persoonlijk minder en valt mij tegen.
Het blijft bij mij dus glimmen… en dat wilde ik nou net niet. Het ziet er verder niet verkeerd uit en ik loop niet voor gek, maar waar ik voor ging is niet aanwezig in deze foundation.

Gelukkig is er nog een compact poeder in huis en daarmee heb ik mijn gezicht verder afgewerkt.
Ik ging eens op zoek naar andere reviews (vooral veel uit het buitenland) en gelukkig ben ik niet de enigste die dus een gloed op het gezicht behoud.
Het is verder een prima basis, maar ga er niet vanuit dat je geen glimhoofd hebt na het aanbrengen van deze foundation.

Raad ik het aan? Nee!
Voor de prijs van 3,49 is het nog een kleine beetje pijn geweest. Had ik ook een lakje voor kunnen kopen… 🙂

Handtekening

 

 

 

6 thoughts on “MUA | Matte Perfect | Foundation Shine Control

  1. Jammer dat hij nog glimt, ik hou zelf ook niet van glimmende foundation. De nieuwe loreal infillable matte 24h is fijn! Mooi mat, gaat niet in de lijntjes en blijft de hele dag mat, ben er dol op

  2. Een matte foundation waar je een glimgezicht van krijgt? Het moet niet gekker worden! En hoe zit het met de droge huid- verbergt het de schilferige plekjes die ik trouwens ook heb?

Plaats een reactie