Café-Tasse | Chocolade uit Brussel | Smaaktest

Koffie & Anders | Gemert

Recent was ik bij mijn lokale winkel Koffie & Anders pakjes aan het wegbrengen (DHL).
We raakten gezellig aan de praat en men kwam er achter dat ik dus een blogster ben.
Toeval wil dat Café-Tasse op zoek is naar bloggers om over hun heerlijke en eerlijke product te schrijven.
Een paar dagen later kon ik een tasje met enkele stukjes chocolade in ontvangst nemen!

Intro

Café-Tasse

De lekkerste chocolade van een Belgisch familie bedrijf met een lange traditie in authentieke chocolade producten binnen uw handbereik. Unieke combinaties die de fijnproever weet te waarderen!

In het tasje zaten dus diverse smaken… en ik kon dit natuurlijk niet voor mijn man en kind gaan zitten op eten.
Ik bedacht de smaaktest!

3-smaken

Als eerste kozen we voor de bars.
Deze kreeg ik in drie smaken:
– Caramel Salé
– Blanc Fraises
– Noir Praliné

3-smaken2

De pure Noir Praliné werd niet echt heel erg puur bevonden. Het bittere wat je van een pure (noir) gewend bent was niet aanwezig. Dit kan een pluspunt zijn voor de liefhebber van een mildere smaak. De vulling is heel mooi afgestemd en zoet, maar niet te!
De witte Blanc Fraises was natuurlijk bij mijn mannen gelijk favoriet.
Hier lusten ze graag witte chocolade en heel vaak (met paaseitjes) vechten we om de laatste! Dit keer kon ik de reep mooi in 3 stukjes verdelen!
De chocolade is romig, tikje vettig, met knisperende fruitstukjes er in.
De melkchocolade variant Caramel Salé werd meteen smeuïg bevonden, dat deze chocolade ook lekker is zag ik al aan de gezichten. Jammer dat mijn mannen op hun briefje niks over de vulling schreven, want blijkbaar was deze niet opgevallen.
Deze is er wel, echter niet aanwezig. Je vullingen springen er niet uit.

Mini Tablettes

Onze Mini Tablettes zijn een ware verwennerij voor de liefhebbers van goede chocolade. De ambachtelijke chocolaatjes (9 gram) zijn per stuk verpakt in sfeervol, biologisch afbreekbaar krafpapier. Kies voor puur, melk of wit met óf zonder bijzondere vulling.

2-smaken

Twee kleine chocolaatjes in een prachtig papiertje (trouwens alles vind ik qua vormgeving heerlijk nostalgisch). Deze zijn ideaal voor bij een kopje koffie, ipv een koekje.

2-smaken2

Twee variaties:
– Noir Mente
– Blanc Café

De donkere pure Noir Mente heeft een groenige smaak, je proef duidelijk de munt. Niet het goedkopere smaakje wat in de supermarkt ligt. Dit is intens en puur.
Mijn zoontje vond het wat minder, maar dat komt door de leeftijd, die smaak is nog niet zo verfijnd als bij ons volwassenen.
De witte Blanc Café deed in eerste instantie denken aan en soort van stracciatella.
Op uiterlijk niet afgaan en de mond laten zeggen wat dit is. Mijn man en ik zijn echte mokka liefhebbers en deze viel bij ons dan ook erg in de smaak.

Chocolate powder

Enthousiaste thuiskok? Of bent u groot liefhebber van chocolademelk? In ons assortiment vindt u verschillende soorten cacaopoeder voor uw chocolademelk of gerechten met chocola.

[fruitful_ibox_row]
[fruitful_ibox column=”ffs-two-one” title=”Banaan”]Banaan[/fruitful_ibox]
[fruitful_ibox column=”ffs-two-one” title=”Cacao” last=”true”]Cacao[/fruitful_ibox][/fruitful_ibox_row]Deze twee instant chocolade zaten ook in het tasje. En ik maakte voor mijn man en kind beide een mok klaar.
Ik ben heel eerlijk en een consument. Maar ik deed het verkeerd, de eerste mok.
Met warm water… en dat deed ik omdat ik dacht dat dit ook een melkpoeder in zich had.
Foutje…
Het moet dus met melk.
Echter de smaak van Banaan (waar het misging) was toch te proeven. Alleen was het nu een waterig geheel. Jammer!

Cacao2

Een tip om dit in de toekomst op de zakjes te vermelden? Aanmaken met warme melk?

Cacao3

De andere normale Cacao hebben we dus wel goed klaar gemaakt en die heeft goed gesmaakt. Echter, eerlijk is eerlijk… enthousiast over deze zakjes waren wij niet heel erg.
Die vielen tegen. Ik baal dan ook enorm dat de banaan (die volgens een kennisje superlekker is) door mij verkeerd bereid is. Voor een volgende keer beter.
Ik vroeg mijn kennis ook naar de ervaring met de cacao en ook zei was toch meer fan van de banaan. Dus gelukkig kon ik daar even checken!

Intro-2

Dit was voor ons als gezin een van de leukste testen tot nu toe (we want more)!
En bevelen vooral de Blanc Café, Noir Praliné en Noir Mente aan. Deze kwamen qua cijfers het beste uit onze lijst!

En ja, geen wit! 🙂

Wil je deze heerlijke en eerlijke chocolade eens zelf proeven?
Neem dan een kijkje op de website waar je online kunt bestellen!

De prijzen van deze chocolade liggen wat hoger dan de ‘supermarkt’ chocolade bars.
Echter als je een fijnproever bent, weet je wel dat dit de lekkerste Belgische Chocolade is!

Heb jij al eens deze chocolade geproefd?

Handtekening

 

 

 

10 thoughts on “Café-Tasse | Chocolade uit Brussel | Smaaktest

  1. Pingback: Caffé-Tasse een Belgisch familiebedrijf met flair |

Geef een reactie

