UV-A + UV-B | Bescherming met Lovea Sun Milk

Promo

[fruitful_dbox]Deze hydraterende en beschermende zonnesprays kun je voor je lichaam en gezicht gebruiken. Arganolie, kokosolie en vitamine voeden je huid. De 100% minerale zonnefilters op basis van titaniumdioxide beschermen de huid optimaal tegen UVA- en UVB- straling. [/fruitful_dbox]

Steeds meer mensen weten dat UV straling ook schadelijke gevolgen kan hebben en dat het belangrijk is om je tegen deze straling voldoende te beschermen. Uit onderzoek van de Nederlandse Vereniging voor Dermatologie blijkt dat 39% van de Nederlandse bevolking tot 80 jaar te maken krijgt met huidkanker. Daarnaast heeft zo’n 5 tot 10% van de nederlanders een (tijdelijke) zonneallergie. Voor kinderen is zonbescherming extra belangrijk, verbranden door UV straling veroorzaakt DNA schade en een groter risico op huidkanker in hun latere leven. Ook zorgt teveel UV straling voor vroegtijdige huidveroudering, een van de belangrijke redenen waarom steeds meer grote make-up merken producten verkopen met een hogere SPF factor.

Bron: www.zonzat.nl

In mijn eigen familie heb ik al huidkanker meegemaakt. Mijn opa had het en nu ook mijn moeder heeft al diverse plekjes moeten laten verwijderen in haar gezicht.
Een goede bescherming is zo belangrijk.
Echter, wisten wij dat in de jaren 60/70 al? Nee en daarom lopen wij als 40+ extra veel kans. Wist je dat? Dat je als kind door verbranding van de huid (zonnebrand) en te vaak blootgesteld te zijn aan de zon, je veel meer kans hebt op huidkanker?

Lovea1

Lovea zon producten

Lovea heeft enkele zon producten op de markt gebracht welke ons goed kunnen helpen ons huidje te beschermen tegen al die schadelijke straling.
Ook speciaal voor de kinderhuid is er een lotion op de markt. En dit vind ik zeer belangrijk, dat je jouw kindje goed insmeert.

lovea_bio_banner_460

Klik op de foto om naar de website te gaan van SoloBioMooi, waar de producten van Lovea te koop zijn.

SPF30

SPF is de afkorting voor SUN PROTECTION FACTOR. De SPF-aanduiding heeft enkel betrekking op de doeltreffendheid van de ultravioletfilter in de zonnebrandcrème voor UV-B-straling, niet voor UV-A-straling.
Lovea heeft in haar Sun Milk wel een UV-A bescherming ingebouwd zodat je er zeker van kunt zijn dat je tot in de diepste lagen van de huid beschermt bent.
Hieronder laat ik in de tekening zien, welke ik zelf gemaakt heb, hoe de stralen vanaf de zon binnendringen.

Huidlagen

 

Spray

Deze Sun Milk in sprayvorm is erg prettig in gebruik. Ik kan de fles goed vasthouden en voelt niet heel erg glad aan. Heb ik ook wel eens dat de fles al uit je handen glipt!

Lovea2

Zodra ik op de sprayknop druk komt er een kleine hoeveelheid Sun Milk op mijn handen.
Het sprayt niet alle kanten op, maar heel doeltreffend op de plek waar ik het wil!

[fruitful_ibox_row]
[fruitful_ibox column=”ffs-two-one” title=””]Spray1[/fruitful_ibox]
[fruitful_ibox column=”ffs-two-one” title=”” last=”true”]Spray2[/fruitful_ibox][/fruitful_ibox_row] Ook erg fijn is dat het direct intrekt en wat nog mooier is geen vettig laagje achterlaat. Dus geen zand dat blijft plakken aan je billen!

Ideaal.

Ik mag deze Sun Milk nog verder gaan testen, want de zon heeft nog niet echt fel aan de hemel gestaan. Echter ik kan nu al vermelden dat ik deze ga gebruiken! Dit is bescherming zonder nadelige witte waas of plakkende huid.

Je koop deze Sun Milk van Lovea via de site van:
logo-solobiomooiPrijs | 16,85 | 125 ml

[fruitful_dbox]Heb je een echte allergie voor de zon, moet je jouw huid goed beschermen door het dragen van speciale kleding? In Nederland bestaat het bedrijf ZonZat.nl die je daar heel goed mee kan helpen. Zij ontwikkelden een speciale lotion voor in de was. Laat de ZON niet jouw vijand zijn, maar omarm de warmte. [/fruitful_dbox]

[fruitful_sep]Hierbij mag ik aan jullie mededelen dat ik vaker producten van SoloBioMooi mag gaan reviewen!

[fruitful_sep]

8 thoughts on “UV-A + UV-B | Bescherming met Lovea Sun Milk

  1. Wat leuk dat je producten mag uitproberen van dit merk waar ik zelf nog nooit van gehoord had! Zelf heb ik verleden jaar ook een plekje in mijn gezicht moeten laten verwijderen tot 2x aan toe. Was niet leuk en ik (en mijn gezin) zijn ons rot geschrokken. En ik hou zo van de zon! Ik smeer me nu wel met een factor50 in (mijn gezicht) en rest van mijn lichaam met factor 30. En het “bakken” waar ik zo van hield doe ik maar niet meer en zit nu vaker onder een parasolletje! Gezondheid op nr 1! 😉 Xxx

  2. Dit merk was vorig jaar ook een hype en ik moet er snel wat van gaan kopen 😉
    Ik ben wel geteint maar factor 30 en factor 50 moet ik zeker hebben want ook ik kan mijn huid verbranden in de zon en dat vergeten velen.
    Fijn dat je dit mag testen.

  3. Nog nooit van gehoord! Informatieve review. Ben al jaren op zoek naar het goede zonnebrandmiddel. Nog steeds niet gevonden hoewel ik er al kapitalen aan heb uitgegeven. Huidtype 1. Rossig. Hebben we allemaal aan mijn kant van de familie. Dus kreeften in de zomer.

  4. Het klinkt echt heel fijn, ik had wel al van het merk gehoord, maar ja zo een van nature bleekneusje moet zich altijd goed insmeren, anders taan ineens de blaren erop…en das niet fijn….deze klinkt erg aangenaam…

Geef een reactie

