Ontzuur je lichaam | Alka Thee

Zuren afvoeren en genieten met ontzurende kruidenthee

Doos

Kruiden zijn de kracht uit de natuur! Ieder kruid bevat energierijke elementen die de bouwstenen vormen van ons lichaam. Met een selectie van maar liefst 52 soorten kruiden, waaronder o.a. venkel, heermoes, paardebloem en jeneverbes, bevat Alka® Thee het gehele spectrum aan elementen die zorgen voor het neutraliseren en afvoeren van afvalzuren uit het lichaam.

Hoe werkt ontzuren met Alka® Thee?

zakjes

Al sinds de oudheid houdt de mens zich bezig met het reinigen ofwel het ontzuren van het lichaam door het drinken van kruidenthee. Kruiden bevatten elementen die, wanneer ze via extractie in het lichaam komen, de energie hebben om gebonden restzuren te breken en de afvoer van restzuren uit het lichaam te versnellen. Alka® Thee is samengesteld uit een optimale verhouding van 52 verschillende soorten kruiden waardoor de selectie het gehele spectrum bevat van elementen waaruit het lichaam bestaat. Door deze brede kruidenvariatie kan Alka® Thee dagelijks worden gedronken om het lichaam te ontzuren.

Daarnaast is Alka® Thee ook erg lekker. U combineert actieve lichaamsreiniging met het drinken van een heerlijke frisse mild kruidige thee. Alka® Thee verhoogt de lichaamscirculatie. Het zorgt voor de afvoer van overtollig zuren en verbetert de stofwisseling. Daarnaast ondersteunt het de reiniging van de blaas, de lever en de nieren.

Kopje

Drink dagelijks 3 tot 5 koppen Alka® Thee. Hoe meer koppen u drinkt des te intensiever gaat u ontzuren. Drink Alka® Thee ook bij uw maaltijden om de spijsvertering te verbeteren.

Alka® Thee is onmisbaar in een gezond, ontzuurd en vitaal leven.

  • Ondersteunt de afvoer van zure afvalstoffen via de nieren en urinewegen 1)
  • Draagt bij tot een gezonde blaas en urinewegstelsel 2)
  • Ondersteunt een goede spijsvertering 3)
  • Met natuurlijke anti-oxidanten ter ondersteuning van het immuunsysteem 4)
  • Helpt om een gezond lichaamsgewicht te behouden 5)

1) Venkel, matébladeren, lavas, frambozenblad, jeneverbes vruchten 2) Paardenbloemwortel, heermoes, agrimonie 3) Kamille, frambozenblad, pepermuntblad 4) Kurkuma, vlier, rozemarijn, kamille, tijm, jeneverbes vruchten 5) Matébladeren, vlier

Alka® Druppels in uw Alka® Thee

Als u het lastig vindt om dagelijks 5 glazen water met Alka® Druppels te drinken, dan kunt u ook Alka® Druppels toevoegen aan een kop Alka® Thee. Vervang bijvoorbeeld 2 glazen water door 2 koppen Alka® Thee met 4 druppels. Drink deze dan op een niet volle maag, dus enige tijd voor, of tussen de maaltijden in.

Alka® Thee tip!

Maak heerlijke ijsthee van uw Alka® Thee. Laat de Alka® Thee afkoelen, voeg eventueel een ijsklontje en een schijfje citroen toe en geniet van uw frisse en gezonde Alka® ijsthee op warme zomerse dagen.

Bron: Alka thee 

Review

Deze thee kreeg ik een tijdje geleden toegezonden en ik had zelf nog nooit van ontzuren gehoord. Ik denk dat het ontgiften van je lichaam, het reinigen door de hedendaagse vervuiling, denk hierbij niet aan lucht, maar ook aan de toegevoegde stoffen in ons eten.

Nu wil ik geen geitenwollen sokken mens hier gaan neerzetten, in tegendeel ik denk dat het goed is om dichter bij de natuur te gaan staan. We zijn er van vervreemd.
En zo nu en dan komt er een product op de markt waar je je in kan vinden.

Hoe bereid je de thee?

Doe het kruidenzakje in een kopje en voeg daar 250 ml kokend water aan toe. Laat het kruidenzakje 5 minuten trekken. Even roeren en rustig opdrinken. Naar behoefte kan het natuurlijk wat langer trekken (sterkere smaak).

Het ruikt in ieder geval heerlijk en ik merk dat de venkel duidelijk naar voren komt. Ik gaf mijn kinderen als ze buikkrampjes hadden ook koude Venkelthee en ik weet dat dit een hele goede werking heeft op je buik.

Verder heb ik deze thee zonder suiker gedronken, wat ik normaal niet kan (pluspuntje) en ik genoot van elk kopje. Goed van mij is om dan ook minimaal 3 koppen te nuttigen en eindelijk kom je dan aan je 2 liter water (ik drink echt veel te weinig).

[fruitful_dbox]Dit stimuleerde mij zeer zeker om goed te gaan drinken. Mede door de lekkere smaak! [/fruitful_dbox]

thee

Droog en bij kamertemperatuur bewaren om de kwaliteit van de thee te garanderen. 

Wat voor mij heel belangrijk is is de smaak, die lekker fris is! En ik heb de Ice-tea variant natuurlijk ook gemaakt en die was met als extra toevoeging van verse munt heerlijk! De thee is ook nog eens cafeïne- en looizuurvrij dus 100% puur natuur!

Wat er in zit?

Kruidenmix

In 1 thee zakje zit 2 gram (wisselend per zakje de hoeveelheden) agrimonie, alchemilla, anijs, appel, basilicum, bonenkruid, braamblad, brandnetelbladeren, citroen, citroenschil, daslook, dille, dragon, driekleurig viooltje, duizendblad, eucalyptus, fenegriek, frambozenblad, goudsbloem, heemstwortel, heermoes, hondsdraf, ijzerkruid, jeneverbes vruchten, kamille, kaneel, karwij vruchten, koriander vruchten, kruidnagel, krulpeterselie, kurkuma, lavas, lavendel, lindebloesem, longkruid, mannetjesereprijs, matébladeren, melisse, moerasspirea, oregano, paardenbloemwortel, pepermuntblad, roos, rozemarijn, saliebladeren, selderij, smalle weegbree, tijm, venkel, vlier, zilverschoon, zwarte peper.

Conclussie: Het is een heerlijke en eerlijke kruidenthee die een prettige smaak heeft en die je elke dag kunt drinken.
Echter ik moet stellen dat ik maximaal twee per dag heb gedronken, omdat ik nu nog steeds vergeet om thee te zetten, dit moet nog in mijn systeem komen!
Wat ik merkte is vooral dat mijn urine een hele andere kleur kreeg. Hieruit kan ik concluderen dat door het beter gaan drinken, mijn lichaam beter gereinigd word.
Het ontzuren kan ik niet meten, maar het is onderzocht door wetenschappers en ik leg mij bij hun kennis neer.

Wil je nog meer lezen over ontzuren? Kijk dan eens op de site Ontzuren.info

Deze thee is te koop via Alka thee en kost 22,45 (100 zakjes is 23 cent per kopje)

Bedankt voor het lezen, ik hoop dat je weer wat wijzer geworden bent!

Hand2

 

 

7 thoughts on “Ontzuur je lichaam | Alka Thee

  1. Ik moet eerst even opbiechten dat ik steeds ontz(e)uren lees. Echt erg die geest van mij. Het klinkt inderdaad erg lekker. Ikzelf ben echt een rooibos thee lurker. Elke ochtend neem ik eerst een kopje rooibos en daarna pas koffie. Hoe meer je drinkt hoe lichter je urine wordt, dit is ook erg goed om je lijf te reinigen. Ik probeer op het werk altijd minimaal 2 -3 grote koppen thee te drinken. Maar ik moet zeggen … de laatste tijd …. drink ik ook te weinig.

  2. Ik ben inderdaad wijzer geworden! Eens op zoek naar zo’n thee! Wellicht ook wel te koop bij de natuurwinkel…. Ik drink zelf ook te weinig. Maar of ik 3 tot 5 koppen van deze thee op een dag zou drinken (naast de rest qua drinken) weet ik niet. Ik weet niet of dit zou lukken

Geef een reactie

