Er op uit | Kasteeltuinen Arcen | Fotoblog

Vandaag een keer iets heel anders op mijn blog.

Intro

32 ha park vol geur en kleur met unieke tuinen en een historische buitenplaats. Met als achtergrond het canvas van het kasteel dat uit de 17de eeuw stamt. Kasteeltuinen Arcen ligt in Noord-Limburg en op 5 minuutjes lopen van het pittoreske dorpje Arcen.

Op Hemelvaartsdag hadden we met de familie van mijn man afgesproken om weer een dagje samen er op uit te gaan.
Ik moest zelf even nadenken of ik wel mee wilde gaan, zit niet zo lekker in mijn vel en te veel prikkels en triggers zijn funest momenteel.
Maar mijn man had recent zoveel voor mij gedaan dat ik dit voor hem over had. Even mijn eigen dingen aan de kant, die komen dan maar een dagje later!

Niet heel erg vroeg vertrokken we, het was wel al heerlijk weer en dat was een cadeau!
Bij aankomst in Arcen kwamen we er al snel achter dat schoonvaders zijn tomtom op hol was en via allerlei wegen door Arcen en een beetje verdwalen omdat er een braderie was… kwamen we eindelijk bij de parkeerplaats.

Vanaf nu laat ik jullie genieten van al het moois dat ik daar zag en hier en daar geef ik commentaar… veel plezier!

Foto’s

Arcen1Arcen2[fruitful_dbox]De kikkers kwaakten er vrolijk op los. De kinderen vonden het geweldig om te zien en gingen op zoek naar nog meer kwakende kikkers! [/fruitful_dbox]Arcen3Arcen4 Arcen5[fruitful_dbox]De brandgans had nog kuikens en we bleven netjes op een afstand. [/fruitful_dbox]Arcen6 Arcen7 Arcen8[fruitful_dbox]Kleine kinderen tot 10 jaar vermaken zich goed, kunnen vrij rennen en als je ze goed in de gaten houdt bij al dat water leuk springen en klauteren over stapstenen en bruggetjes. [/fruitful_dbox] Arcen9 Arcen10[fruitful_dbox]Oosterse tuinen, daar ben ik dol op en hier kon ik dan ook echt mijn hartje ophalen. [/fruitful_dbox] Arcen11Arcen11a Arcen12Arcen13[fruitful_dbox]De roofvogelshow was echt supergaaf voor jong en oud. Helaas kon ik het zelf niet van dichtbij beleven, want ik moest in het gras zitten en dat stond in bloei.
Echter vanaf een afstandje kon ik het goed observeren.[/fruitful_dbox] Arcen14[fruitful_sep]

Innerlijke mens

Als je een dagje weg bent kun je op het park ook wel eten en drinken (of picknicken), maar als je echt van de horeca wilt genieten loop je in 5 minuutjes het dorpje Arcen in.
Op de hoek ligt Het zoete genot. Een klein maar echt fijn restaurantje waar ze eten serveerden om je vingers erbij af te likken en qua prijzen ook voor de kleine budgetten een lekkere maaltijd hebben.

Arcen15a

Wie Arcen zegt, zegt ook vaak gelijk CLEVERS! Bij Clevers haal je het aller-aller-aller lekkerste ijs wat er maar bestaat! Althans dat vind ik dan!

IJssalon Clevers serveert heerlijk ijs, van de hand van meervoudig Nederlands kampioen Meester ijsbereider Clevers. Meer dan 75 verschillende ijscreaties, de ene nog lekkerder dan de andere, worden door het sympathieke Clevers-team gepresenteerd in de ijsrestaurants in Grubbenvorst, Arcen, Plasmolen en Overloon of onze Clevers take away in Roermond. Er worden dagelijks vele streekproducten verwerkt in heerlijke ijssoorten en ijscreaties, bijvoorbeeld aardbei en blauwe bessen. Ook voor een kop koffie met vlaai kunt u bij de ijssalon terecht.

Arcen15
Ik heb op een paar kleine puntjes na (persoonlijke inslagen 😦 ) een fijne dag gehad en ben lekker met mijn camera op pad gegaan.
Ik had nog meer foto’s gemaakt, maar die hou ik liever voor mijn eigen gezin.
Het gaat tenslotte ook om de impressie van het dorpje Arcen.

Kijk ook eens bij de ACTIVITEITEN die de Kasteeltuinen regelmatig organiseren.

Bedankt voor het lezen!
Fijne zondag!

Hand2

 

 

22 thoughts on “Er op uit | Kasteeltuinen Arcen | Fotoblog

  1. Blij te horen en te zien dat je op wat kleine dingen na toch genoten hebt van een fijne dag. En het zal gewaardeerd zijn geweest dat je mee was. Toppertje. En ziet er daar schitterend uit! Fijne zondag 😉 Xxx

  2. Volgens mij ben ik er eens geweest, maar dat is lang geleden. Als ik dit zie besef ik weer dat ik er ook hoognodig even uit moet. Ik heb niet last van teveel prikkels, maar meer iedere dag hetzelfde riedeltje. Vaak ontspan ik helemaal in een andere omgeving.
    Ik zit eigenlijk te vaak achter mijn laptop. De hele dag zowat…
    Mooie en sfeervolle foto’s! (ik heb er 3 keer doorheen gescrold, prachtig gewoon!)

  3. Schitterende foto’s, Son!
    Wij zijn hier lang geleden ook geweest- helaas met de familie van Ronald en ik heb er dus niet zulke mooie herinneringen aan. Maar nu wil ik wel een keertje terug om er echt van te genieten. Jouw reportage zorgt ervoor dat ik er heel graag heen zou gaan.

  4. Got to love Clevers, hihi! 😉 Over ‘Het zoete genot’ zijn wij niet zo tevreden, we waren er toen er braderie was en echt, de bediening enz was ZO ENORM slecht! Genoeg personeel, maar ze toonden te weinig inzet en te veel gezellig geklets met andere collega’s, geen vriendelijke bediening enz….
    De Kasteeltuinen zien er wel mooi uit! Leuk om een dagje met je mee te gaan in foto’s 🙂

Geef een reactie

