Alverde Natuurlijke cosmetica | Fixeer spray

[fruitful_dbox]

fixeren, (gefixeerd), vestigen; strak aanzien; een tekening fixeren, onuitwisbaar maken.

[/fruitful_dbox]Een rondje Dm brengt mij altijd naar producten die wij hier niet zomaar voor het grijpen hebben in ons kleine dorpje. En al praten de inwoners hier over SKON en onze STROAT. Nou ik vind het maar een gat.
En het is dat ik hier nu al weer 17 jaar woon, kinderen hun ding hier hebben… maar anders verhuisde ik naar een ander land.

FS-Promo
Duitsland? Ik weet het niet, maar voor de DM zou ik het er wel voor over hebben, man o man wat is dat toch een fijne winkel!
Ik kocht daar van het merk Alverde een “fixierendes spray”.

Alverde

Sinds 1989 fabriceren zij producten die niet op dieren zijn getest, die vrij zijn van synthetische geur-, kleur en conserveermiddelen. Deze producten bestaan voor een groot deel uit biologische ingrediënten en soms (ligt aan de ingrediënten) ook de titel VEGAN mogen dragen. Alverde is het best verkopende gecertificeerde natuurlijke cosmetica merk in Duitsland (aldus hun eigen woorden). De producten zijn gecertificeerd door het NaTrue keurmerk.

FS-2

En daar ging ik dan… meteen in de fout!
Want ik vertrouwde weer eens te veel op het natuurproducten logo en dacht helemaal niet meer na, omdat ik hier juist naar op zoek was en zo blij met het schappelijke prijsje… verdomme er zit KIWI in!
En als ik ergens niet tegen kan is het KIWI!
Grommmm… toch wilde ik het testen en ik weet wat de consequentie kan zijn (jeuk). Dus ging ik toch maar bij thuiskomst wat foto’s maken en kijken wat het doet, of het ook waar maakt dat het fixeert.
Om nou niet weer mijn gezicht naar de klote te helpen door er iets op te sprayen waarvan ik nu beter weet dat ik er reacties van kan krijgen… deed ik het op mijn hand.

FS-3

 

Ik heb er foundation op gesmeerd en dit even laten drogen en op een afstand van 20 cm en een goed geschudde flacon gesprayd. De mist is voldoende voor mijn hand, echter voor je gezicht zou je dus enkele malen meer moeten sprayen.

Wat opvalt is de kristalliserende witte korreltjes op mijn hand. En dat trekt wel weg, maar stel dat je dit op je net perfect aangebrachte make-up look ziet… lichte paniek denk ik dan.

Goed, ik kreeg geen jeuk (denk ook dat het komt dat ik niet direct (door laagje foundation) op mijn huid geprayed heb).

En tja, ik wilde toch ook na deze test het proberen op mijn make-up. Al was het maar voor 1 keer dan.

FS-1

Voor de foto hou ik het dichtbij, maar ik raad je aan zeker 20 cm in acht te nemen. Omdat ik een eerste look naar de KL-ote hielp door a niet te schudden en b veel te dichtbij te sprayen en toen kreeg ik zout druppel (je kent dat wel als dat opdroogt, witte uitslag) effect op mijn make-up… Joehoe van de Sande, goed bezig hoor! Ben je weer veel te haastig of hoe zit het?
En dus even wassen en opnieuw!

Testing 123… nu ging het wel goed en merkte ik een eerste tinteling,… ja reactie dus.
Nou even doorzetten en kijken wat het doet. Nou, die tinteling zal er wel bij horen want na twee minuten was het weg (even bij mijn buurmeisjes (Duitse blogsters) gekeken en ook zei spreken over een gevoel, tinteling van het product ook zonder allergie).
Ik rook wel het product enorm. Een kruidig goedje, niet zoet, wat ik wel verwacht had door de toevoeging van al dat fruit (lees ook Ananas). En er zit parfum in (dat vind ik wel weer jammer, al is het dan natuurlijke basis).

Al met al, heeft het mijn make-up goed gefixeerd en had ik s’avonds nog wel even moeite om alles eraf te halen. Gelukkig had ik geen uitslag (na 3 lagen crème een foundation en een poedertje had ik ook niet anders verwacht dan dat…).

Koop ik het nog eens? Nee!
Gebruik ik het nog eens? Nee!
Ik heb het klaar staan voor een make-up minded meisje en dan mag zij het gebruiken!
Mede door mijn Kiwi allergie laat ik het staan en de volgende keer zal ik nog beter lezen wat er in zit… ook bij natuurlijke cosmetica! Al doende leert men…

DM drogerie | 2,95

Hand2

 

 

 

7 thoughts on “Alverde Natuurlijke cosmetica | Fixeer spray

  1. Jammer dat het voor jou niet iets is! Maar ach…voor deze prihs kan je nog eens een “miskoopje” hebben. Vind het knap dat je het toch hebt aangedurfd in je gezicht met het dramatische verhaal van nog niet zo lang geleden. Ik ben de laatste tijd, sinds ik in de ziektewet loop puur natuur en gebruik haast nooit meer make-up of ik moet een afspraak hebben ofzo maar doorgaans lekker zonder al die poespas. Ook wel eens fijn! 😉 Xxx

  2. Ohhh, wat zonde dat het toch kiwi bevat …maar ik herken het wel dat als je zoiets ziet dat je gegrepen kan worden door een bepaald label en het dat toch snel koopt zonder echt goed te kijken..het klinkt wel heel fijn in gebruik

Geef een reactie

