Mag ik ff zeiken | TAG

Soms wil je helemaal los… 
Even de boel de boel en je nergens voor hoeven inhouden!
Gewoon, omdat het kan!
Herken je dat?

Mariska van www.doormariska.nl bedacht deze
MAG IK FF ZEIKEN TAG

en ik zeik ff mee!

PS ik let nu een keer niet op taal gebruik, ik let ook niet op mij inhouden omdat het anders niet netjes is… dit keer zeik ik echt. Je kunt nu nog weg klikken…

Zeiken

Illustratie komt van internet!

‘MAG IK FF ZEIKEN?’ DÉ VRAGEN

1. Waar kan jij je gigantisch aan ergeren?

Aan mensen die jouw antwoorden invullen. Beterweters. Dat je iets post op social media en er iemand (ik heb het meegemaakt helaas) binnen een tel al haar bemoeiende teksten erbij had geplaatst, serieus? Mens neem een leven! Heel kinderachtig dit soort reacties.

2. Wat vind jij nou echt gigantisch irritant in het verkeer?

Mensen die twijfelen… niet weten waar ze moeten afslaan, ik word daar nou zenuwachtig van! Ik plan mijn weg ook vooraf en waarom kunnen hun dat niet?
Ik weet het, ik weet het… verkeerd gereden en de weg aan het zoeken (maar stop dan even, neem je tijd om de situatie opnieuw te bekijken).

3. Welk eten vind je echt goor en krijg je niet door je keel?

Flodderbonen, Woelewoppers… ze heten tuinbonen, ze stinken en ze zijn te goor!
Vroeger werd eten mij letterlijk naar binnen gestampt. Ik kon echt slecht eten.
Heb de donkere delen van het ouderlijk huis maar al te vaak gezien.
Nu eet ik bijna alles, maar tuinbonen… no way!

4. Waar wil je op dit moment over zeuren?

Mijn leven op dit moment… het is even kut! Gewoon omdat iets niet gaat zoals ik gehoopt had dat het zou gaan. Vind het niet eerlijk (maar wat is wel eerlijk?)!
Ik heb gelukkig een kleine, dappere dodo in huis die mijn leven nog zinvol maakt, dank je wel Paul!

5. Welke artiest kun jij echt niet uitstaan?

Mevrouw Cutty… Mariah Carey! Vreselijk! Hier word ik echt niet blij van!

mariah-carey

6. Wat vind je de rottigste klusjes in huis?

Afwasmachine, vuilnis, sokken paren maken en oud papier!
De rest vind ik allemaal niet erg en dus doet mijn man dit voor mij.
Ook maakt hij de bedden op, dit kan ik met mijn schouder niet.

7. Waar stoor jij je zodanig aan op een blog, dat je hem direct weer weg klikt?

Foto’s in eerste instantie. Ik heb ooit een blog vermeden nadat ze na een jaar nog een getto op de achtergrond van haar nagellak swatches had. En geen geld is voor mij geen excuus, want je gaat bloggen… dat betekend investeren!

Iets schrijven wat de plank echt mis slaat!
Onder andere deze recente tekst deed mij walgen op een blog: “Ik heb de rest van de dag met mijn hoofd onder mijn badlaken gelegen, ondertussen bedenkend hoe ik op een snelle en pijnloze manier een einde aan mijn leven kon maken”.
Ik heb hier nog dagen over wakker gelegen… wat een misselijke tekst!
Ik volg dit blog daarom ook niet meer, als je recent zelf met deze gedachtes rondliep en niet omdat het zonnebruinigs crempje verkeerd uitviel, nee omdat je verleden echt te veel met je bezig is… GODVERDOMME!

Inmiddels heeft deze blogster haar verontschuldigingen aangeboden.
8. Welk tv programma vind je echt verschrikkelijk?

Uhmmmm, tjee… Ohw ja die liefde op en eiland in je adam en eva kostuum.
En dan (maar ik beken dat ik het soms even kijk om te zien hoe ver ze weer zijn afgegleden) Geordie Shore… te sneu deze kinderen!

Geordie_cover

9. Aan welk make-up product heb je een hekel?

Eigenlijk niet per definitie make-up… eerder tools.
Een wimper kruller… wel doet die iets? Nou bij mij niet veel.
En dan die mooie krulborstels die ik overal zie… prachtig MAAR IK HEB GEEN MOOIE HAREN! *jankt nu in een hoekje*.

10. Wil je verder nog ergens even lekker over zeiken?

Nog zo veel… maar wat bereik ik er mee, dat het even oplucht natuurlijk, maar er hangen ook weer consequenties aan. In sommige gevallen wel.
Ik wil per definitie niemand kwetsen, mits je mij niet al gekwetst hebt, dan zijn mijn grenzen ver te zoeken.
Ben ik een gemeen mens? Nee.
Ben ik harteloos? Soms wel. Gemaakt door de levenservaring.
In mijn natuurlijke omgeving ben ik bekend als een hulpverlenend mens, aardig, grappig en soms iets te aanwezig… gek, humor en een angstig muisje. Ja ik. Bang om weer gekwetst te worden, uitgescholden en afgewezen, dat ben ik ook!

Dat ik even hier mocht zeiken was een prettige ervaring. Ik heb mijn zegje van een hele tijd ergeren mogen uitspreken. En ik zet er een punt achter.

PUNT.

Een uitgezeken Sonja

21 thoughts on “Mag ik ff zeiken | TAG

  1. Dat je je nu kut voelt vind ik echt erg om te horen maar ik begrijp een beetje waar het vandaan komt. Een heleboel dingen ben ik het met je eens. Zoals JIJ weet zit ik zelf ook in een bad time of my life waar ik al een poging heb ondernomen om er tussenuit te knijpen en niet om een cremepje nee daar komt jammer genoeg meer bij kijken en dit kwetste mij ook. Ik moet leren hier ook duidelijk over te zijn en dat ben ik niet geweest. Mijn fout! Een blog hebben is in mijn geval een soort van “therapie” waarin ik dan niet aan mijn sores hoef te denken. Het leven voelt soms niet eerlijk maar echt Sonja…met ons zal het ooit beter gaan. Leuke tag die ik zeker ga overnemen..als dat mag! Je bent en blijft mijn social media vriendin waar ik (wat velen niet weten en eigenlijk ook niet hoeven te weten!) heeeel veel steun aan heb. Niet opervlakkig maar een echt luisterend oor wanneer ik dat nodig heb en dat terwijl je zelf ook kut zit. Respect voor jou girl, ik hoop op een dag net zo voor mezelf op te komen als dat jij nu doet. JE DOET HET RETEGOED! Xxxxx Mandy

  2. Wat heb je dit heerlijk geschreven! Van meeleven (mee irriteren) tot een harde lach. Alles kwam naar boven in mij zeg maar. 😉
    Adam zkt. Eva vind ik een grappig programma. Gedachten op nul en kijken maar. Maar wees gerust het is weer afgelopen, dus komt voorlopig niet op tv. 😉 En ik snap ook dat mensen het een verschrikkelijk programma vinden. Hahah!

    LeukerT ben je!
    Dikke kus

  3. Heerlijke tag, en ik kijk niet eens naar die vreselijke idiote programma’s. Als ik zo een preview zie ga ik al over mijn nek, hahaha.
    Meis, kop op… ik herken het helemaal. Momenteel kan ik geen lekkere blogpost meer schrijven, steek nu meer energie in andere dingen. (heeft ook te maken met een rotopmerking van iemand, die door mijn hoofd blijft spoken) Ik neem de tag over, en jeetje, bedenk mij dat ik vast teveel ga schrijven… x

  4. Ondanks het zeiken toch erg leuk om te lezen. En geordie shore oh vreselijk kan er ook niet naar kijken. En soms lucht zeiken inderdaad op. Hou je taai je bent een sterke vrouw en ik weet wat je doormaakt en dat is ontzettend zwaar maar you rock girl! Liefs xx

  5. Soms moest ik lachen en soms moet ik heel diep zuchten.Toch leuk, zo’n tag, want iederee heeft wel wat te zeiken. Had ik al eens iets over mijn schoonmoeder verteld? 🙂

Geef een reactie

